טיפול בתופעות לוואי מתרופה פסיכיאטרית

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

18/03/2010 | 10:50 | מאת: א.פ.

אבקש סיוע בדחיפות, לאשה בדיכאון קשה הלוקחת "זייבן", וזה עושה לה את התופעות לוואי דלהלן: 1. עצירות. כשלא עזר לאכול יותר ירקות. 2. גירוי בעור ובפי הטבעת. 3. יובש בפה. 4. טעם מר בפה. עבור היובש היא לועסת מסטיק כדי ללחלח את הפה, אך המסטיק נהיה מר תוך זמן קצר. בדיכאון הקשה שלה לא הצלחנו לטפל בשיטות טבעיות. אך אולי תוכלו לסייע בהתמודדות עם תופעות הלוואי הממררות לה את החיים, כשהיא גם בלי זה אומללה כל כך!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ראשית כל, ניתן בהחלט לסייע במצבי דכאון קשה על ידי התאמה אישית של תזונה וצמחי מרפא.חשוב ביותר לאבחן במדוייק את המצב הפיזי והנפשי של המטופל ועל ידי כך להחזיר לגוף את הויטמינים והמינרלים החיוניים כל כך לפעילות התקינה של המוח ושאר המערכות. אני ממליץ לפנות ליעוץ נטורופטי אצל מומחה בתחום כיוון שלעתים הטיפול הקודם שניתן פשוט לא היה מתאים. לטיפול בתופעות לוואי שציינת המלצותי הן: 1. לטיפול בעצירות אני ממליץ על שתיית 10 כוסות מים ביום לפחות, לשיפור פעילות הקיבה. כמו כן, מומלץ לקחת סיבים תזונתיים הנקראים בנפיבר, יש לקחת כף אחת פעמיים ביום בכוס מים או משקה אחר ולאחר מכן להוסיף עוד 2 כוסות מים לתפריט. חשוב לאכול הרבה פירות וירקות להגברת חילוף החומרים וניתן לשלב גם כף פשתן טחון בסלט או ביוגורט. 2. לטיפול בגירוי פי הטבעת ניתן להשתמש במשחה טבעית הנקראת משחת הממליס, של חב' WELEDA או HEEL. יש למרוח שכבה דקה פעמיים ביום לאחר מקלחת, היא מצויינת להרגעת האיזור המגורה. 3. לטיפול ביובש בפה ובטעם המר: 1. יש לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום במשחת שיניים המכילה פלואוריד. 2. יש להשתמש במברשת שיניים מאיכות טובה. מברשות השיניים חשמליות עם פעולת רטט ותנודה הוכחו כמסירות יותר פלאק מאשר מברשות שיניים ידניות רגילות. 3. יש להשתמש בשטיפת פה עם פלואוריד כדי לנקות בין השיניים. 4. יש להקפיד לנקות בין השיניים עם חוט דנטאלי. 5. יש לשתות הרבה מים ולהימנע ממשקאות המכילים סוכר. 6. הימנעו מטבק ואלכוהול. 7. לעיסת מסטיק ללא סוכר או מציצת סוכרייה ללא סוכר מסייעים בהמרצת זרימת הרוק. כמו כן, אני ממליץ מאוד על ג'ל לפה הנקרא BIOTENE לתחושת לחות בפה. שבוע טוב ובריא, אילן.

22/03/2010 | 16:42 | מאת: א.פ.

ראשית תודה מאוד על עצותיך הטובות. אודה מאוד על התייחסותך: 1. הצעת שתשתה לפחות 10 כוסות מים ביום. הבעיה שמשום מה בגלל היובש/הטעם המר, היא בקושי מסוגלת לשתות. למשל היום מ12:00 עד16:00 לאחר מאמצים היא שתתה בקושי בסיכום רק כוס אחת (בהפרשי זמן). זה נשמע מוזר, שהרי היובש צריך לגרום לרצון לשתות, אך בפועל זה הפוך. 2. אבקש להבין, מה הקשר בין ניקיון שיניים ליובש בפה ולטעם המר? הרי תופעות אלו לא נגרמות מאי ניקיון השיניים, אלא רק מהזייבן? היא לוקחת את הזייבן בבוקר, ובמשך היום יש לה טעם מר, שחולף במשך היממה. וזמן מה לאחר לקיחת הזייבן היובש חוזר. 3. היא אכן משתמשת במסטיק. הבעיה שמיד כשנגמר טעם המסטיק, נהיה המסטיק מר מאוד. ולהחליף מסטיק כל כמה דקות במשך כל היממה, אני מניח שזה לא בריא (שכך היא תספוג כמות גדולה של הממתיק המלאכותי). 4. הרופא החליף לה מזייבן לוולבוטרין. אך משום מה הוולבוטרין גורם ליובש קשה באופן נורא ואיום, ויותר גרוע מהזייבן. וכן משום מה בוולבוטרין היובש נמשך גם בלילה (ובזייבן אחרי 12-15 שעות היובש משתפר ובלילה הוא עובר עד ללקיחה הבאה של התרופה. 4.

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה