איך מטפלים בבעלצרכים מיוחדים?
דיון מתוך פורום החלפות מפרקים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אחותי צריכה לעבור בהחלפת מפרק ברך. מדובר ברשלנות של נפילה וטיפול לא מתאים. שמו גבס לאחר נפילה ובבוא הזמן מסתבר שנקרעה רצועה צולבת. לא נעשה ניתוח. כיום אין סחוס כאבי תופת וגם רגל שיוצאת מצירה. לא ברור איך שום רופא לא החליט וקבע שזה מה שצריך לעשות. כיום המצב שאין סחוס גם במפרק השני. ניתוח? כולם אומרים שאם אין שיתוף פיזותרפיסט תהיה נכה על כיסא גלגלים. איך נחליט? בעבר: שהיינו בהתייעצות לא נאמר מה יהיה אם לא ננתח? שום רופא גם לא עונה לי על השאלה הזו. בחכמת הדביעבד אנו רואים הליכה איטית כאבים קושי עליית מדרגות.. ושוב שום רופא לא יכול לומר מה אם.. שבוע שעבר הייתיאצל אורתופד: שבכלל אמר לעניין העתיד שכבר הרגל גם מקובע מבחינת שרירים.. כלומר ניתוח יעשה יותר יותר קשה.. הציע:PRP או ח. הילארונית. אף אחד לא אמר לנו על זה... ושאלתי: זה באמת מועיל למי שאין סחוס? האם זה עדיף מאשר מריחת משחות וולטרן וקטו ספריי? ובכלל יש טעם למרוח? כי משתמשת די הרבה בכל בעיטה של חוסה או מזג אוויר.. אישית אני בעד כדורים כי מבחינת הפגת כאב (אבל ברור שכדור זה לא בריא בכלל לעומת משחה) ושאלה נוספת: איך אפשר להחליט לגבי ניתוח? אם היו אומרים לנו לפני 20 שנה שאם לא תנתח לא ישאר סחוס והרגל תתעקם (את זה אף רופא לא אמר) היינו יודעים מה לעשות. וכעת זה שוב בעיה להחליט בשבילה החשש מכיסא גלגלים. לכן אשמח אם תתיחס לעניין טיפול בזריקות לעומת מריחת משחות ואם אפשר לעניין ניתוח?
שלום רב, מענה לשאלה כזו מצריך בדיקה והערכה של מומחה להחלפות מפרקים ולא ניתן לענות עליה ללא עיון בצילומים בדיקת המטופל והתרשמות ממנו. לכן הצעד הבא צריך להיות בדיקה אצל מווחה להחלפות מפרקים בברכה, ד"ר נביל גרייב מנהל שירות ניתוחי מפרקים רמב"ם