כמיהה עזה לדברים מתוקים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/12/2010 | 18:48 | מאת: מישהי
היי, אני בחורה צעירה שמרגישה צורך לאכול/לשתות דברים מתוקים כל הזמן. אין לי בעיה של השמנה (האמת, מאז ומתמיד הייתי בתת משקל, ככה אני) אבל אני מרגישה את הצורך הזה כל הזמן, וגם שמתי לב שרמת הסוכר שלי מתקרבת לגבול העליון. דבר ראשון שאני קמה בבוקר אני כבר אוכלת מתוק. הרבה פעמים כשאני מתעוררת באמצע הלילה יש לי שוב את הדחף הזה, בעיקר לשוקולד. ולכן הרבה פעמים אני קמה, הולכת לאכול קצת שוקולד, וחוזרת לישון. זה הזוי לחלוטין. דבר נוסף שלפעמים קורה לי, אני מתעוררת באמצע הלילה ומרגישה תחושה פיזית רעה בכל הגוף, חולשה קשה, רעידות, כבדות ברגליים. ואני כבר יודעת שאני פשוט צריכה לשתות משהו מתוק וזה יעבור. זה סוג של צניחת סוכר או משהו? מה דעתכם על כל עניין ההשתוקקות הזה למתוקים בכלל ולשוקולד בפרט? תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
15/12/2010 | 19:17 | מאת: מישהי
הסתכלתי עכשיו באינטרנט בבדיקות דם שעשיתי בשנים האחרונות. הבדיקה האחרונה הייתה לפני שנה. רמת הגלוקוז שלי בדם הייתה 80 (וכבר אז אכלתי המון מתוק). זה מוזר, זה נראה כאילו דווקא יש ירידה ברמת הסוכר במשך השנים, וכל שנה אני אוכלת יותר מתוק....
16/12/2010 | 18:41 | מאת: רקפת מרקוס
שלום לך הסימפטומים שאת מתארת בשאלתך יכולים להצביע על סכרת סמויה. אני ממליצה לך לגשת בהקדם האפשרי לרופא המשפחה לבירור מקיף בנושא. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880
31/12/2010 | 12:08 | מאת: מורן אבן
שלום מישהי (...) על דרכים להתמודד עם כמיהה למתוק, אני מזמין אותך להיכנס לקישור הבא http://www.biores.co.il/ בברכה, מורן