דיאטות כבר לא עוזרות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/11/2010 | 13:55 | מאת: מיקה
שלום רב, אני בת 32, 170 ס"מ ושוקלת 73 ק"ג (לאחר ירידה של 8 ק"ג בשנה האחרונה והעלאה חזרה של 3..). לפני כשנתיים החלה עלייה מהירה ודרסטית במשקלי (העליתי כ- 15 ק"ג מתוכם 10 תוך חצי שנה) ללא סיבה הגיונית. בוצעו בדיקות דם, בלוטת התריס ואנדוקרינולוגיות שונות, כולל ייעוץ תזונתי ע"י דיאטנית (שגם ראתה יומן אכילה מסודר) ולא נמצאה הסיבה העיקרית להשמנה כה דרסטית. לפני כשנה אובחנה קנדידה (מערכתית) ולאחר כ-3 חודשים של שינוי תפריט ותוספי תזונה בהתאם נעלם חלק מהמשקל העודף (וכמובן שגם הקנדידה חלפה). עם זאת, למרות שאני מתאמנת בד"כ פעמיים בשבוע (שחייה, אירובי וחדר כושר) ושומרת על תזונה מאוזנת ובריאה אני תקועה על אותו המשקל... חשוב לי מאוד לרדת כ- 8 ק"ג ויש לי הרגשה שלא משנה איזו דיאטה / תפריט אני עושה - הגוף שלי פשוט מתנגד ונאחז בשומנים בכל כוחותיו... מה אפשר לעשות?
לקריאה נוספת והעמקה
25/11/2010 | 20:00 | מאת: רקפת מרקוס
שלום מיקה המצב שאת מתארת בשאלתך הוא אכן מצב מתסכל, שלצערי מתרחש לעתים בקרב היורדים במשקל. מצב בו הגוף תקוע במשקל, למרות כל שהאדם מנהל אורח חיים בריא ומבצע פעילות גופנית, הגוף בשלב כלשהו בתהליך מגיע למצב פלאטו, וישנה תקופת הסתגלות עד שהוא מתחיל שוב לרדת במשקל.בשלב זה חייבים להיות סבלנים ולשמור על המוטיבציה לתפריט ולספורט שכן בסופו של דבר, הפלאטו מפסיק ומתחילים לרדת במשקל שוב. כל גוף הוא שונה במשך הזמן שהשלב הזה ממשיך. תיארת שבזמן שסבלת מקנדידה ירדת במשקל בשל דיאטה ספציפית לקנדידה, מה היה תפריט זה? האם הוא שונה מאוד מהתפריט שאת מבצעת כעת?
29/11/2010 | 08:27 | מאת: מיקה
היי, תופעת הפלאטו מוכרת לי אך מדובר פה על למעלה משלושה חודשים... לגבי תפריט הקנדידה - הוא כלל הימנעות מחיטה ואורז לבן, פירות, סוכרים, שמרים, אלכוהול, קפאין, חומץ, סויה חומרים משמרים ופטריות. בנוסף, בטטה / סלק / תירס / תפו"א עד פעמיים בשבוע. בשר / עוף / דגים שלוש פעמים בשבוע ומוצרי חלב עיזים בלבד. לא הייתה הגבלה על קטניות וירקות. חשוב לציין כי גם הירידה במשקל בתפריט זה הייתה הדרגתית ובשלב מסויים נעצרה. התפריט שלי היום אינו קפדני עד כדי כך אם כי אני מקפידה לאכול לחם שיפון ומקמחים מלאים בלבד, נמענת ככל האפשר מסוכרים ומשלבת מוצרי עיזים ככל שאפשר. יש לציין כי אני משתדלת לשמור על איזון כללי ולכן לא מרבה בשתיית קפה (עד 2 ביום) או אלכוהול (עד פעמיים בשבוע).