כולסטרול
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום ד"ר, לאחרונה עשיתי בדיקות דם שגרתיות. הרופא אמר שרמת הכולסטרול אצלי עלתה מעט והמליץ לי לקחת כדורי סימבסטאטין באופן קבוע כדי להוריד את הכולסטרול. עלי לציין כי יש לי לחץ דם גבוה שמאוזן ע"י נטילת כדורים. כמו כן יש לי סוכר מעט גבוה שנשמר ע"י דיאטה. אלו הערכים מבדיקת הדם הנוכחית והקודמת: נוכחית קודמת (לפני שנה) Glucose 106 101 Cholestrol 197 193 Triglycerides 66 85 HDL-Cholestrol 71.3 69.5 LDL-Cholestrol 112.3 106.6 הייתי מעוניינת לדעת: 1. האם אני חייבת לקחת את הכדורים להורדת הכולסטרול (שמעתי שהם יכולים גם להזיק) או שאפשר להוריד את הכולסטרול בצורה טיבעית או דרך תזונה נכונה ועשיית פעילות גופנית? 2. מה עלי לעשות / לאכול כדי להוריד את הכולסטרול בצורה טיבעית? 3. האם אומגה 3 יכול לעזור בכך? 4. שמעתי על תוסף התזונה פוטוקל להורדת כולסטרול. האם הוא יכול לעזור? אודה מאוד לתשובתך המפורטת והמלומדת. תודה רבה מראש, שוש
שלום שושי תודה על פנייתך. להלן התשובות לשאלותייך: 1. נראה כי הכולסטרול שלך עלה בצורה מועטה בבדיקות הנוכחיות בהשוואה לבדיקות משנה שעברה. יש לציין כי הכולסטרול הכללי אצלך עדיין בטווח התקין אף על פי שהוא מתקרב לגבול העליון. מתוכו הכולסטרול הטוב שלך(HDL) גבוה מאוד וזה מצוין (גם הוא עלה מעט בשנה האחרונה) והכולסטרול הרע (LDL) עדיין בטווח הנורמה. השומנים האחרים בדמך מסוג הטריגלצרידים בטווח התקין. אפשר לנסות ולהוריד את הכולסטרול בעזרת תפריט דל שומן וכולסטרול בשילוב עם פעילות גופנית, אך תדעי כי במקרים רבים הדיאטה אינה מספיקה ואין מנוס מנטילת כדור (סטטינים). כולסטרול הוא חומר חיוני בגוף שמיוצר בו באופן טבעי ובהרבה מקרים ,רמות כולסטרול גבוהות קורות בגלל גנטיקה של האדם ולאו דווקא בגלל צריכת תפריט רב שומן בהכרח. איני חושבת שאת זקוקה בשלב זה לתרופה להורדת כולסטרול. 2. עלייך לאמץ תפריט דל שומן (בנוסף לדל סוכר שאת כבר מקפידה עליו) ולבצע פעילות גופנית באופן סדיר. את יכולה להתייעץ עם דיאטנית קלינית בנוגע לתפריט הנוכחי שלך. 3. תוסף אומגה 3 יכול לעזור בהורדת כולסטרול ולכן אין מניעה לקחת אותו. ייתכן וזה יוכל לשפר את רמות הכולסטרול שלך בצורה טובה משום שהרמות שלך לא גבוהות מאוד. 4. איני מכירה את התוסף פוטוקל שאת מדברת עליו. ישנו תוסף בשם פיטוגארד שמשלב אומגה 3 ביחד עם פיטוסטרולים. אלו הן תרכובות שמקורם בצומח ויכולים גם לסייע בהורדת רמות הכולסטרול. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880