ברזל והשמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
13/10/2010 | 15:42 | מאת: יעל
שלום, לאחרונה קיבלתי כדורי ברזל (ברזל עדין של סלוגר). מהרגע שהתחלתי לקחת אותם עליתי במשקל (בערך 2 ק"ג) ללא שינוי בתזונה היומיומית שלי. רציתי לדעת אם יש קשר בין שני הדברים? במידה וכן, האם "איזי אירון" גורם גם למצב זה או לא? בנוסף, רציתי לדעת באילו מאכלים ניתן למצוא אבץ?
לקריאה נוספת והעמקה
14/10/2010 | 00:51 | מאת: רקפת מרקוס
שלום יעל תופעות הלוואי שיכולות להיגרם כתוצאה מנטילת תוסף ברזל הינן תופעות לוואי במערכת העיגול כגון עצירות, שלשולים ואי נוחות בטנית. מקרים חריגים גם יהיו משתמשים שיסבלו מכאבי ראש. השמנה לרוב לא מתוארת כתופעת לוואי נפוצה לשימוש בברזל. נטילת ברזל עדין אמורה למנוע\להקל על תופעות הלוואי הללו לכן איני חושבת שההשמנה בהכרח קשורה בתוסף.ייתכן וכדאי לנסות תוסף של חברה אחרת שאולי ישפיע עלייך בצורה טובה יותר. אבץ מצוי במזונות הבאים: בשר אדום,דגנים, גרעינים, אגוזים וקטניות. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880