השמנת יתר אצל ילדה בת 7 שנים ו 10 חודשים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום יש לי ילדה הבכורה בבמשפחה בת 7.10 אוהבת לאכול אפילו אם היא שבעה . והיא אוהבת את האוכל המשמין כמו אורז תפוחי אדמה לחם והיא מעדיפה את אילו במקום הירקות והפירות שהיא לא אוכלת הרבה התחילה לפני שנתיים יעוץ אצל דיטנית למשך שנה במעקב . אבל כשרואה את האוכל שוכחת את הכל ואני תמיד מדברת איתה על הנושא כי השמנת יתר לא בריאה ותעשה לך רק עבל ........ אבל הדיבורים כאילו לא נאמרו . כשמדברת איתה על הנושא מתחילה לצעוק ולבכות ...... היום היא שוקלת 36 ק"ג ואורכה 120 ס"מ . דרך אגב היא נולדה במשקל של 3050 ג"ר והיתה תמיד תינוקת מליאה.היא ילדה בריאה לחלוטין ומצויינת בבית הספר. אבא שלה שמן והתחיל עכשיו דרך אכילה אחר בגלל בעיה במיעיים. אני מבקשת דרך טובה לטיפול בילדה שלי ותודה
שלום תודה רבה על פנייתך. המצב שאת מתארת הוא מאוד בעיית. מצד אחד את דואגת לבתך ולבריאותה ועל כן מנסה לגרום לה לדכא את יצריה ולמנוע ממנה אכילת יתר, מצד שני בגיל כזה, נושא האכילה הוא כה רגיש ו"הצקות" יתר בעניין זה יכולים לגרור את הילד להתנגדויות קשות בנושא, עד הפרעות אכילה במקרה הקיצוני בהמשך. ראשית,עשית מעשה חכם כאשר עירבת בנושא דיאטנית מוסמכת שתעבוד איתה בצמוד על תפריטה והרגלי תזונה חכמים לעתיד. לילדים לעולם לא מבצעים דיאטות הרזייה, הדרך להתמודד עם ההשמנה בגיל זה היא ע"י חינוך לאורח חיים שכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית. צעד נוסף שיכול מאוד לתרום להפסקת ההשמנה הוא העובדה שאביה מאמץ אורח חיים בריא עבורו, ולרוב זה גורם להשפעה רבה על הילדים (אם זה טבעי ולא נראה כמאולץ בעיני הילד). אני ממליצה גם לעודד את הילדה לעסוק בפעילויות גופניות שונות כמו חוגי ריקוד, התעמלות , קפוארה ועוד רבים שהשוק היום מציע לילדים. למרות דאגותייך, הייתי ממליצה לרדת מהילדה בנושא האכילה ובמקום לנסות ולהפוך את הבית לבריא יותר.פחות חטיפים וממתקים ושימוש רב יותר בירקות ודגנים מלאים ועידוד לביצוע פעילות גופנית ביומיום. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880 www.drlevy.co.il