עצירה בירידה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, אשמח לעזרתכם בנושא כי הנני כבר "עובדת עצות" !!! אז ככה, לפני כמעט 5 שנים התחלתי בדיאטה מאוד קיצונית: בין ארוחה אחת לשתיים ביום, בשילוב של ספורט כל יום ולפעמים פעמיים ביום. התחלתי את הדיאטה שלי במשקל של כ-94 קילו שבמהלכה אכלתי הרבה ירקות בשילוב של מוצרי טיבעול (הנני צימחונית) במהלך כשנה וחצי-שנתיים הקילוגרמים באמת נשרו מעליי אך בשלב מסויים המשקל הפסיק לרדת, בהתחלה חשבתי שזהו מצב זמני אך ככל שעבר הזמן התברר שהמצב אינו כך (3 שנים תקועה)... המצב ה"מסתכל" הזה הוביל אותי לנסות דיאטות שונות ומשונות מדיאטה כרוב, ועד לדיאטות שכל כמעט ולא לאכול בשילוב של ריצות 5 פעמים בשבוע- מתוך חשיבה ש"עם אקצץ בארוחות והגביר את פעילות הגופנית ארד מהר יותר" והאמת? הכל אשלייה גדולה...לא אכלתי כמעט ולא ירדתי גרם !!! כיום אני מוצאת את עצמי אישה/נערה בת 21 שהתרגלה לאכול מעט מאוד בעקבות הדיאטות שעשתה,ופוחדת לאכול הרבה,עם משקל תקוע של 69-70 בשילוב של אי-שמחת חיים והמון תיסכולים על כך. אני יודעת שגרמתי לעצמי נזק לא קטן.. רציתי לדעת כיצד ניתן לתקן את הנזק שגרמתי לגופי? האם באמת הגעתי למצב של קצב חילוף חומרים נמוך שבעקבותיו אינני זזה במשקל !!!! אני כ"כ מתוסכלת וממורמרת על כך שאני באמת לא נהנת משום ארוחה מרוב שאני "לא מרשה לעצמי" כמעט כלום ועל זה שלמרות שאני שומרת מכל משמר אינני יורדת -"טוחנת מים" !! אני מוכנה לנסות הכל ולעשות הכל העיקר להיות בריאה בגוף וגם בנפש. אשמח לעזרתכם. בת 21 גובה 1.70 משקל: 68-70 (נעה)
שלום נטלי המצב שאת מתארת פה אכן מורכב. דיאטות קיצוניות בהחלט לא מומלצות לבריאות.בטווח הקצר הן יכולות ליצור אשלייה של ירידה מהירה במשקל אך בטווח הארוך הם באמת לאפקט חסכנות של הגוף וירידה בקצב החילוף הבסיסי שלו שמתבטא בחוסר ירידה במשקל למרות הניסיונות הרבים שאת מתארת. אני מקווה שלא מאוחר מדי עבורך לתקן את הנזק ואני ממליצה בתוקף לשנות את הרגלי האכילה שלך בהקדם ובשילוב עזרה מקצועית של דיאטנית או מסגרת טיפולית מסוג זה. את מוזמנת לבוא אלינו למרפאה לטיפול בהשמנה של ד"ר לוי ששם נוכל להעניק לך טיפול אישי ופרטני המתייחס גם לסימפטומים הפיזיים והנפשיים של תהליך הירידה במשקל. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית