מה חסר בתפריט
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 38, שבעה חודשים לאחר לידה, הנקתי עד גיל חצי שנה.גובה 160 שוקלת 67. מעוניינת להוריד כ- 10 קילו. התחלתי דיאטה - האם תפריט שלי מספיק מאוזן? בוקר - 2 פרוסות לחם רגיל מרוחות בגבינה 5% + סלט ירקות (2 עגבניות מלפפון וחצי גמבה+ מיץ לימון טרי)+ נס קפה מעט חלב + סוכרזיט. צהריים - משתנה יום אחד 4 שניצלים עשויים במעט שמן וללא פירורי לחם. יום אחר לצהריים - מרק סיני חמוץ חריף, 2 כוסות אורז + עוף סיני בירקות + תה עם 1 כפית סוכר. ערב - במבה קטנה + כוס תה. התעמלות 3 פעמים בשבוע כ35 דקות הליכה (הליכון ) 5 קמ"ש. מה לשנות בתפריט . תודה
שלום שוש לצערי התפריט שלך מכיל מעט קלוריות, חסר בו לא מעט רכיבים תזונתיים כמו לדוגמא: פירות, שומנים בלתי רווים (כמו שמן זית, אבוקדו, טחינה ועוד), מוצרי חלב, ביצים ועוד...ועוד ארוחות.חשוב שתדעי שקיימת חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומפוצלת במהלך היום בתוך חלוקה ל- 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מצמצמת חשק מוגבר למתוקים, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנגיה. איני יכולה לתת המלצה מפורטת באמצעות פורום זה אך ככלל אצבע הייתי ממליצה להוסיף ארוחת ערב מאוזנת הכוללת לחם + גבינה + ביצה/טונה+ ירקות ולפחות עוד ארוחת ביניים אחת כמו פרי+יוגורט. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית