המשך הורדה במשקל אחרי דיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בן 18, גובהי 175 ואני שוקל 74 קילו. לפני כשנתיים הורדתי 20 קילו תוך כמה חודשים ע"י דיאטה עם תזונאית ומכון כושר. הבעיה שלי היא שאני לא מצליח להוריד יותר, עדיין יש לי כרס. אני מצליח להוריד עם המון אירובי, אבל ברגע שאני מפסיק המשקל חוזר תוך כמה ימים ומתאזן. הגעתי למסקנה שזה בלתי אפשר בשבילי לעשות אירובי כל יום, אני פשוט לא פעיל גופנית, הליכה למכון כל יומיים לא מספיקה להורדה ואני לא יכול יותר מזה. חבר אמר לי שהדרך היחידה שלי לרזות היא להגדיל את כמות השרירים כדי שאני אשרוף יותר קלוריות, רציתי לשאול אם זה נכון, והאם יש לי עוד דרך להוריד במשקל? האם גלולות הרזיה יעזרו? ולמה בכלל הגוף מתנהג ככה? תודה, אורי
שלום אורי ראשית כל הכבוד על הירידה במשקל עד כה, בהחלט היישג מרשים !!! חשוב שתשים לב לעבודה שכרגע משקלך נמצא בטווח התקין וכל ירידה נוספת (שהיא בהחלט לגיטימית) היא לצורך אסטטיקה בלבד ולכן כדורי הרזייה במקרה שלך הם מחוץ לתחום. תהליך הירידה במשקך הינו הדרגתי ואף פעם לא לינארי. בכל דיאטה נעצרת הירידה במשקל בשלב כלשהו. בנקודת התייצבות זו משערים שהגוף מאט את קצב חילוף החומרים ו"מתארגן" כל פעם במשקל החדש. תקופה זו יכולה להימשך ימים בודדים, שבועות ואף חודשים. הבשורה המשמחת היא שמצב מעצבן ומתסכל זה עובר בסופו של דבר. המלצתי היא לא להישבר ולהמשיך בדיאטה ובפעילות הגופנית למרות כל התסכול. חשוב לי להדגיש שאם ממשיכים בדיאטה ובפעילות גופנית הגוף נעשה חטוב ומצמצם היקפיים למרות שעל המאזניים השינוי לא בא לידי ביטוי. ולכן בתקופה זו מומלץ למדוד היקפיים ולהתעודד !!! בהחלט מומלץ לשלב גם פעילות אנארובית כיוון שבפעילות זו אנו מגדילים את מסת השריר מה שמוביל לצמצום היקפים ויחד עם זאת לשריפה קלורית גבוהה יותר. בהצלחה רבה בהמשך ואל ייאוש עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי