שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בן 25 ובריא ואוכל לעיתים קרובות ספגטי (הפשוט והמוכר של אוסם) ולאחרונה שמעתי שיותר טוב לאכול ספגטי מקמח דורום. 1) הייתי מעוניין לדעת האם באמת כדאי ? 2)לפי בדיקתי דווקא חיסרון אחד של הספגטי מהדורום הוא שהוא כמעט בדיוק כפול!! בקלוריות .מה לגבי זה? האם הוא יותר משביע? 3)הספגטי מהדורום, זה נחשב חיטה מלאה ? אם לא, האם יש פסטות מחיטה מלאה ואז הייתי רוצה לדעת מה הטוב ביותר? תודה רבה
שלום אבי ההבדל העיקרי בין קמח לבן לקמח דורום בינו בחלבון, חיטת דורום מכילה יותר חלבון ובהתאם לכך פחות פחמימות בניגוד לקמח לבן מה שעושה את קמח הדורום לקמח חזק יותר המתאים יותר להכנת פסטות ולחמים. בנוסף לכך, חיטת דורום עוברת פחות עיבודים ולכן מכילה יותר סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. לשאלותיך...1. בהחלט יותר מומלץ עקב היתרונות הבריאותים. 2. חיטת דורום יותר מזינה ולכן גם יותר משביעה, לגבי הקלוריות לא ידוע לי על הבדל זה. 3. פסטה מחיטת דורום לא נחשבת לפסטה מחיטה מלאה, חיטה מלאה עברה פחות עיבודים ולכן מכילה יותר יתרונות תזונתיים ועל כן עדיפה...אך כמובן שזה עניין של טעם. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
שוב שלום ותודה רבה על התשובה. רק עוד משהו קטן שקשור לעניין הזה. מה ההבדל וכמובן מה עדיף לאכול מבין שני סוגי הפסטות הבאים: 1- ספגטי שרשום עליו " קמח חיטה , קמח דורום" 2- ספגטי שרשום עליו "קמח סמולינה מחיטת דורום" תודה רבה.