מבקש להתיעץ
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יש לי כולסטרול גבוה טריגליצרידים גבוה 190. אני מנסה להשתמש במחשבון שלכם לצורך חישוב ארוחות . כמה קלוריות ,סוכר וכולסטרול זו הרמה המקסימלית המומלצת ? ואיזה פירות מותר ואם בכלל? תודה
שלום עופר מספר הקלוריות, הסוכר והכלוסטרול הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, משקל, גובה, טיפול תרופתי, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. ישנן מספר הנחיות כלליות לטיפול ביתר שומנים בדם: שמירה על משקל גוף רצוי ( הורדת משקל במקרה של עודף משקל). צמצום צריכת הפחמימות הפשוטות ( סוכר לבן, סוכר חום, דבש, סירופים למיניהם, מיצי פירות וכו'). צמצום כמות השומנים הרוויים בתפריט. הגדלת הצריכה של ירקות מכל ומזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 (המצויות בדג ים קרים כמו: סלמון נורבגי, מקרל, סרדינים) . בחירה בדגנים ולחמים מלאים, או מועשרים בסיבים תזונתיים על פני מוצרי מאפה מקמח לבן או דגנים נטולי סיבים. צריכה מתונה של אלכוהול: לגבר עד 2 מנות אלכוהול ליממה ולאישה עד 1 מנת אלכוהול . צמצום צריכת הפירות החיים והפירות היבשים וחלוקתם למנות קטנות לאורך היום. וכמובן לא פחות חשוב, ביצוע פעילות גופנית אירובית באופן קבוע, לפחות 3 פעמים בשבוע, למשך שעה או יותר. אלו הן הנחיות כלליות בלבד ולכן, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית על מנת לקבל תפריט מפורט וספציפי יותר המתאים לרמת השומנים בדם שלך ובכלל למצבך הבריאותי. אתה כמובן מוזמן לתאם פגישת ייעוץ חינם במרפאה שלנו הכוללת מפגשים עם רופאת משפחה, דיאטנית וטיפול קוגנטיבי בהתאם לצורך, בטלפון 036764880 בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי