דיאטה קטלנית!!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום !? אני בן 14 שוקל 76.00 ו-1.55 אני רוצה לרדת במשקל דחוף.. אני מרגיש כבר חנוק אני לא יכול לעשות הרבה דברים .. בקשה ממכם תעזרו לי לרדת במשקל עוד כ-חצי שנה יש חתונה לאחי .. ואני רוצה לרדת ויש לי שאלה !אם תוך חצי שנה אני יכול לרת 25 קילו!! יש לנו במשפחה נטייה להשמין אבל אני בעבר כבר הייתי רזה .. ופיתאום קשה לי לרדת במשקל ..אני הייתי משחק אם המשקל שלי ומאז אני עלייתי לא יכולתי לרדת במשקל..(אני בעוד שבוע נכנס למכון כושר..)
שלום שלום קראתי בעיון את דבריך ואני מבינה את התיסכול והרצון העז לרדת במשקל. ראשית חשוב לי לציין שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן חשוב ביותר שתעזר באיש מקצוע (דיאטן/דיאטנית קלינית). לשאלתך, מומלץ לא לרדת יותר מ- 0.5-1 ק"ג בשבוע. אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה ושילוב פע"ג כחלק משגרת היום יום. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי