דיכאון והשמנה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני סובלת מדיכאון אחרי לידה בעקבותיו התחלתי לאחרונה טיפול פסיכולוגי ואני לוקחת כדורים נגד דיכאון בהמלצת הרופא שלי. הבעיה שמאז הלידה כבר הספקתי לרדת 20 ק"ג עודפים שעליתי בהריון ועכשיו פתאום אני מתחילה להשמין חזרה. זוהי תופעה מוכרת של הטיפול התרופתי? האם קיימת אופציות אחרות?
אני יכולה לשאול אם התרופה שאת לוקחת היא מקבוצת SSRI אולי?
פראני שלום לא ציינת את שם התרופה אותה את נוטלת לטיפול בדיכאון לכן אני לא יכול לענות לך באופן נקודתי. באופן כללי רוב התרופות נוגדות דיכאון המשתייכות לק"ב התרופות ממשפחת ssri יכולות לגרום לעליה במשקל. אם זאת חשוב לי מאוד להדגיש כי מדובר למעשה בתופעת לואי שמתבטאת בצורה שונה מאדם לאדם ואנשים שונים הנוטלים אותה תרופה יגיבו באופן שונה לתופעת לואי זאת. המשמעות למעשה הינה שקשה מאוד לנבא אם בהכרח אדם הנוטל תרופה אנטי דכאונית ממשפחה זו יעלה במשקל ונדע זאת רק לאחר נטילת התרופה. ישנם תרופות בעלות פוטנציאל זניח לעליה במשקל והן משתייכות ברובן לק"ב התרופות ממשפחת ה snri. בברכה ד"ר שלמה לוי
כן. התרופה שאני לוקחת היא מקבוצת SSRI (לא אציין את שמה כדי שלא יחשדו בי בפרסומת). האם אין בעיה לעבור מקבוצה לקבוצה במידה וארצה לנסות תרופה מקבוצת SNRI? כמו כן, מדוע לא נותנים תרופות מסוג זה כקוו טיפול ראשוני בחולה אם יש להן פחות תופעות לוואי ידועות מראש?