ירידה במשקל וגזים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
01/06/2009 | 17:15 | מאת: חגיתחן
שמי חן אני בת34 שוקלת 61 ק"ג גובהי 1.65 , ב-3 החודשים האחרונים אני ב"דיאטת ניקוי" שהומלצה לי לפי סוג הדם וללא פחמימות פרט לבטטה, לצורך ניקוי . חוסר הפחמימות גורם לי קשיי שינה וכשאני מתמידה אני חשה שיפור מבחינת גזים. שאלתי היא האם ניתן לשלב בתפריט פחמימה שלא תגרום להשמנה ומחד גם לבעיית גזים כיון שלאחר אכילת פחמימות יש תופעות לוואי והגברת רעב אך ללא פחמימות יש לי קשיי שינה, שאלתי האם נדודי השינה נובעים מחוסר פחמימות ואלו פחמימות אני יכולה לשלב בתפריט?
לקריאה נוספת והעמקה
03/06/2009 | 20:53 | מאת: עדי מילר
שלום חגית העדר פחמימות בדיאטה עלול לגרום לאיבוד נוזלים רב (אלה העושים דיאטת חלבונים מדווחים על השתנה מרובה) והפרת איזון המלחים, חולשה, עצירות, עייפות, תחושת קור ולעיתים אפילו ירידה בלחץ דם, נשירת שיער ודיכאון (בעיקר אצל נשים). בנוסף, עודף חלבון בדיאטה עלול להכביד על פעילות הכליות. ולא פחות משמעותי, רוב האנשים העושים את דיאטת חלבונים אינם מצליחים להתמיד בדיאטה לטווח ארוך. חשוב לזכור שהורדה במשקל אינה מבצע חד פעמי אלא תוצאה של תהליך שנמשך כל החיים ולכן אני ממליצה על תזונה מאוזנת, בריאה ולא פחות חשוב טעימה. הפחמימות עצמן לא צריכות לעשות גזים אלה הסיבים התזונתיים המצויים בחלק מהפחמימות ולכן הייתי ממליצה לך לנסות לשלב באופן הדרגתי פחמימות הדלות יחסית בסיבים תזונתיים כגון : אורז, תפוח אדמה, קוסקוס, פסטה וכו'... נסי כל פעם להוסיף פחמימה אחרת ובדקי איך הגוף שלך מגיב לכך. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי