שלום רב,אני רוצה בבקשה לשאול שאלה חשובה...
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/03/2009 | 00:15 | מאת: בן שיטרית
בס"ד שלום, קוראים לי בן ואני בן 17 וחצי בכיתה י"א... אני שוקל 65 ק"ג בערך והגובה שלי הוא בין מטר 62 למטר 67.... אני באמצע תהליך של דיאטת הרזיה המבוססת על מאכלים מגוונים ובריאים.. אבל יש לי בעייה... אני כל יום קם בבוקר ב-7 ואז נוסע לבית ספר ומגיע הבייתה רק ב-4... כך שקשה לי לסדר לעצמי אוכל מגוון, בריא ודיאטטי כמו שצריך... בדרך-כלל כל יום אני שותה בבוקר ב-7 כשאני קם חצי כוס חלב פרה 3% ואז ב-10 ורבע בבוקר בערך אני אוכל חתיכה אחת (הכוונה היא ל-לא פרוסה) של לחם אחיד לבן או שחור עם גבינה לבנה או צהובה, ממרח השחר העולה,חומוס וכדומה... בזמן האחרון גם התחלתי לאכול ב-2 בערך פרי כארוחת צהריים...כדי לא להשמין... האם זה בסדר?? ובערב אני בדרך-כלל אוכל ב-6 או לפעמים אני אוכל עד 8 משהו בשרי ואם לא בשרי אז חלבי או פרווה... האם זה בסדר?? מה אני יכול לעשות כדי לגוון ולסדר את התזונה לאורך היום ולהצליח לרזות ולאכול אוכל בריא ומגוון... אשמח לקבל תשובה, בתודה על תשומת הלב והמשך יום טוב ונעים, בן שיטרית...
לקריאה נוספת והעמקה
26/03/2009 | 17:08 | מאת: עדי מילר
שלום בן התפריט שלך מאוד מצומצם, בהחלט לא מספיק לאכול בשעה 10 פרוסה אחת ובטח שלא מספיק לאכול בארוחת צהריים רק פרי...חשוב שתבין שהינך נמצא בגיל המאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך, ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי