כולסטרול גבוה ושומנים בדם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
09/03/2009 | 07:58 | מאת: שושי
שלום! אני בת 51,בבדיקת הדם האחרונה התגלו שומנים בדם ( בכמות גבוהה מאוד! )וכולסטרול גבוה. ברצוני לברר על מאכל אהוב עלי מאוד- מעדני פירות 0% שומן. במרכיבים כתוב שאין במעדן שומן והוא מכיל תחליפי סוכר במקום סוכר. האם עלי להגביל אכילת מעדנים כאילו? לכמה ביום? שאלות נוספות: האם יש הגבלה במוצרי חלב כמו גבינות 5% או יוגורטים למינהם? אני אוכלת 3 ארוחות ליום. האם מומלץ לשנות הרגל זה ולאכול- 5-6 ארוחות קטנות ליום? תודה על התשובות.
לקריאה נוספת והעמקה
10/03/2009 | 13:34 | מאת: עדי מילר
שלום שושי אני מאוד ממליצה לשנות את ההרגל של 3 ארוחות בלבד במהלך היום כיוון שקיימת חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומפוצלת במהלך היום בתוך חלוקה ל- 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מצמצמת חשק מוגבר למתוקים, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנרגיה. מבחינת כמויות מעדני הדיאט ומוצרי החלב לא קיימת הגבלה עקב השומנים בדם אך כן חשוב לי לציין שרבים טועים לחשוב שמאחר שמדובר במוצרי שיאט, התוספת הקלורית שלהם זניחה, אלא שאכילת כמויות גדולות של מוצרי דיאט עלולה להרוס דיאטה ואף לגרום להשמנה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
16/03/2009 | 17:29 | מאת: שמוליק
מוצרי חלב הם בדרך כלל צרה צרורה (ראי ספר "רקוויאם לחלב" או "עזוב ת'עטינים שלי"- באינטרנט- על ידי רופא מנתח גסטרואנטרולוג) .נמצא במחקרים על ממתיקים מלאכותיים שהם דווקא גורמים להשמנה בגלל שהגוף "טועם" מתוק ללא הקלוריות הנלוות...גם הכימיקלים הנ"ל - אספרטיים ודומיו הרבה יותר מסוכנים ממה שמתירים לפרסם לגביהם!!! בקשר לשומנים בדם אם את אוכלת כל יום במשך 40 יום חילבה ועושה פעילות גופנית סדירה יעלמו הטריגליצרידים, בקשר לכולסטרול- כל יום כפית כורכום+כפית כמון+ כפית כוסברה טחונה (לא מובטחות תוצאות מוחלטות, אבל שיפור יהיה) רפואה שלמה נ.ב מטרה מוסרית/רוחנית בחיים היא התרופה הטובה ביותר....