תקועה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בת 49 גובה 152 ס"מ משקל 63 ק"ג. בשנה זו עליתי במשקל כ-5 ק"ג. אני מאוד פעילה 3-4 פעמים בשבוע חדר כושר הכוללת פעילות אירובית (שעה), חיזוק שרירים,גמישות וכו', במקביל שומרת על תזונה דלת קלוריות (שומרי משקל) ואף הפחתתי את כמות הפחמימות ל-2 פרוסות לחם או תחליפים ביום ו-2 פירות. הגוף תקוע פשוט לא מגיב, יתכן שאני מתחילה גיל מעבר (מחזור עדיין סדיר לחלוטין), ואם כן כיצד לעזור לגוף? גם אכילת ירקות וחלבונים רזים לא עזרו לי.
שלום בגיל המעבר חלים שינויים הורמונאליים הקשורים בירידת האסטרוגן בגוף. שינויים אלו עלולים להשפיע על כל מערכות הגוף החל מהעצם ועד למוח. בנוסף לכך, החל מגיל 30 מואט קצב חילוף החומרים. ומגיל 40 כבר ממש מתחילים להרגיש את השינוי והרבה יותר קשה לשמור על המשקל. לכן, מומלץ מזון מזין ויחסית דל קלוריות (חשוב להקפיד לאכול את כל אבות המזון, כולל פחמימות מורכבות) ולהקפיד על פעילות גופנית כחלק מהשגרה. יחד עם זאת חשוב לי לציין שאכילה של מעט מדי קלוריות (נשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. ולכן, המלצתי היא להמשיך להקפיד על תזונה בריאה מאוזנת ולא פחות חשוב מגוונת בשילוב עם פע"ג והכי חשוב לא להתייאש !!! את מוזמנת להירשם לאתר דיאטה אונליין, השירות בשלב זה הינו חינם, תקבלי תפריט מאוזן שיעזור לך להשיג ירידה במשקל. להרשמה: www.drlevy.co.il בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי