תזונה שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/01/2009 | 15:06 | מאת: יפעת
שלום רב אני בת 27 וסובלת מפיסורה בעקבות עצירות כרונית. אני נמנעת ממאכלים "כבדים" ומשתדלת לאכול דברים קלים (גבינות, ירקות, ומקורות שומן שונים ומעט בשר) תמיד דיאטניות אומרות שצריך לאכול הרבה סיבים ובכך להגדיל את נפח הצואה- אבל זה לא מה שאני מחפשת ורוצה (וזה גם לא עזר כשניסיתי), אני רוצה להפך- להקטין את הכמות או להשאירה אך שתעבור "חלק" ולא תהיה קשה כול כך. היה יום בו אכלתי הרבה מישמשים שזיפים ושקדים טבעיים (לא קלויים) ואכן היתה לי צואה רכה אך כאבי בטן איומים. מה היתם ממליצים? באיזה מזון להרבות ובמה להפחית? אגב שמתי לב שכאשר אני נמנעת מפחמימות הצואה רכה יותר. ויש לציין שאני שותה הרבה מאוד מים במהלך היום. תודה מראש
לקריאה נוספת והעמקה
22/01/2009 | 11:50 | מאת: עדי מילר
שלום יפעת סליחה על העיכוב. ראשית עלי לציין שהטיפול בפיסורה אינו רק תזונתי (כולל משחות בדר"כ ובמקרים חריגים אף ניתוח) ולכן אני ממליצה לך לבקש מרופא המשפחה הפניה לרופא גסטרו המתמחה בתחום. כדי שהפיסורה תחלים עליך להימנע ככל הניתן מעצירות. מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום, לאכול ארוחות סדירות, לשלב בתפריט מזונות העשירים בסיבים (כפי שדיאטניות המליצו לך עד כה) כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים וקטנית (במידה ומזונות אלו יוצרים אצלך תחושת אי נעימות בבטן יש מקום להתייעץ עם איש מקצוע לגבי תוסף תזונתי העשיר בסיביים). פירות יבשים מועילים במיוחד לפעילות מעיים, בעיקר שזיפים ותאנים. חשובה גם פעילות גופנית סדירה. והכי חשוב למנוע התאפקות, אם את חשה צורך להתפנות, עזבי הכל (גם במהלך יום העבודה) ולכי לשירותים. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
24/01/2009 | 22:03 | מאת: חני
הי יפעת,בעייתך מוכרת לי מאוד ולאחר אין ספור ניסיונות של בחירת מזון ,כולל שני ניתוחים שלא עזרו, מצאתי את "הדרך" ,ראשית ליצרוך כמויות קטנות של מזון וללעוס המון עד שהמזון ממש טחון בפה,להימנע מפחמימות פשוטות כמו פתיתים,פסטות אורז ומיני לחמים, פותחת את הבוקר בשתיית כוס מים חמים שהורתחו ,אני מקפידה לאכול תפוז או קלמנטינה בבוקר עם הקפה, ומוסיפה שמן זית לסלט וכמובן ירקות מבושלים דלעת וקישוא ממש מעולים,ושותה הרבה חם ,מים חמים,מרק צח חם, מים ונענע חם, וכל ערב אני שותה כף של פגלקס וכף שמן פרפין כי הפצע לא ממש ניסגר ,אבל ב"ה ההבדל עצום , תנסי בהצלחה . חני