זרעי פשתן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 35 וחצי, נוטלת אלטרוקסין (היפותירודאיזם). סוכר נמוך (72), כולסטרול תקין. עודף משקל 8 קילו בבטן ובמותניים. אני מתחילה לצרוך כף זרעי פשתן טחונים ביום +2 כפות קווקאר. רציתי לדעת אם הוספת זרעי פשתן לתבשילים שבחימום / בישול פוגעת באיכותו? וכן בהקשר למצבי, אני נוטלת ויטמין E ומולטיויטמין, אוכלת המון ירקות , קטניות וחלבונים. האם מומלץ להעלות את צריכת זרעי הפשתן ? לעיתים יש לי בתפריט שמן זית/אבוקדו/טחינה אבל לא באופן יומי. תודה
שלום נטלי ראשית סליחה על העיכוב. לזרעי פשתן סגולות בריאותיות החל משיפור ערכי הסוכר והכולסטרול ועד לסיוע במלחמה נגד סרטן השד. מומלץ להשתמש בזרעי פשתן טחונים, כיוון שזרעי פשתן שלמים עוברים את מערכת העיכול מבלי להתעכל. המנה היומית המומלצת היא 1-2 כפות ליום, אך לאור העובדה שהינך מנסה לרדתמשקל ושזרעי פשתן שייכים לקב' השומנים הייתי ממליצה על שימוש בכף פשתן ביום. לצערי, חימום הפשתן עשוי לפגוע באיכותו ועל כן מומלץ לפזרו בסלט, להוסיף ליוגורט וכו'. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי