שאלה לעדי מילר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/12/2008 | 09:22 | מאת: נירית
בקשר להודעתך למישהי לגבי דיאטת חלבונים: אני אוכלת כול יום קופסת גבינה וקופסת קוטג', טונה במים לפעמים, וירקות רבים ולעיתים מספר פריכיות. אני אכן מרגישה עייפות וצורך רב במתן שתן. אך יש לציין שכאשר אני מרבה בפחמימות אני מרגישה תחושת כבדות רבה. כך שאני מעדיפה את האופציה הראשונה. ראיתי גם שכתבת שאם אוכלים רק (או הרבה) חלבונים ומפחיתים כמעט לחלוטין בפחמימות מאבדים נוזלים ואני אכן סובלת מבצקות מידי פעם. מדוע זה? תודה, נירית
לקריאה נוספת והעמקה
21/12/2008 | 13:14 | מאת: עדי מילר
שלום נירית איבוד הנוזלים הרב בדיאטת חלבונים נגרם לאור העובדה שבהיעדר פחמימות בדיאטה נאלץ הגוף להפיק גלוקוז ( הדרוש לפעילות המוח ומערכת העצבים) מתוך חלבוני הגוף, עפ"י רוב מהשרירים. בתהליך הרזיה שבו מתפרק השריר מופרשים נוזלים רבים – מאבדים נוזלים. לגבי העייפות שהינך מדווחת עליה, עודף חלבון בהיעדר פחמימות מוביל לירידה דרסטית ברמת הסרטונין במוח הגורם לעייפות ונטייה למצב רוח ירוד. בכל מקרה אני ממליצה לך לגשת לרופא המשפחה ולבדוק את סיבת הופעת הבצקות. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי