דיאטה של חלבונים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
. אני משתתפת בסדנא להרזיה של 1.2 גרם חלבון ממשקל גופי. סופרת את כמות החלבון ביום שיעלה על 1.2 גר' ממשקל הגוף ומרזה באטיות ובהתמדה כבר שלשה חדשים. אוכלת מוצרי גבינה... יוגורט וקוטג' שלם בבוקר. צהריים עוף טונה או בקר עם סלט וירקות מאודים ובערב.. פרוסת שיפון עם 4 פרוסות סטרמה דל שומן. ובין הארוחות- פרי או שקדים לא קלויים- 5 ליום. האם יתכן נזק לגוף מעודף חלבון?? והאם הדיאטה בריאה ? כי הסדנה לא מנוהלת ע'י רופא.
שלום רונית אם אני מבינה נכונה הדיאטה שלך כן משלבת פחמימות (ציינת שאת אוכלת לחם ופירות), אך ככלל דיאטות חלבונים מבוססת בעיקר על אכילת בשר, ביצים ומוצרי חלב. העדר פחמימות בדיאטה עלול לגרום לאיבוד נוזלים רב (אלה העושים דיאטת חלבונים מדווחים על השתנה מרובה) והפרת איזון המלחים, חולשה, עצירות, עייפות, תחושת קור ולעיתים אפילו ירידה בלחץ דם, נשירת שיער ודיכאון (בעיקר אצל נשים). בנוסף, עודף חלבון בדיאטה עלול להכביד על פעילות הכליות. ולא פחות משמעותי, רוב האנשים העושים את דיאטת חלבונים אינם מצליחים להתמיד בדיאטה לטווח ארוך. חשוב לזכור שהורדה במשקל אינה מבצע חד פעמי אלא תוצאה של תהליך שנמשך כל החיים ולכן אני ממליצה על תזונה מאוזנת, בריאה ולא פחות חשוב טעימה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי