בשר מול עוף
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
31/10/2008 | 18:40 | מאת: אלי
בבשר בקר רזה כמות השומן דומה לזו שבעוף. אך, הוא פחות בריא כי כמות הכולסטרול בו גדולה יותר?..לפי מה שראיתי יש לשניהם אותה מידה של כולסטרול אם כך למה משמיצים את הבקר ולפי ההנחיות של אגודת הסרטן יש לצמצם את הבקר? אם בשניהם יש אותה מידת כולסטרול ומבחינת ערכים של בקזל בבקר יש יותר אז מה פשר העיניין?
לקריאה נוספת והעמקה
02/11/2008 | 14:57 | מאת: עדי מילר
שלום אלי אתה בהחלט צודק, לא כל נתחי בשר הבקר עשירים בשומן ובכולסטרול, ואף קיימים נתחיי בשר בקר המכילים פחות שומן וכולסטרול ממנת עוף, כמו לדוגמא נתח של סינטה שהוסר ממנו השומן. מכאן שאפשר ואף רצוי לשלב בתזונה נתח בשר בקר רזה, מבלילעבור את כמות השומן או הכולסטרול המומלצת ליום, ולקבל כמות משמעותית של ברזל, אבץ, חלבון, ויטמין B12 ורכיבי תזונה נוספים החיונים לבריאות. אגודת הסרטן "משמיצה" את בשר הבקר לאור העבודה שמחקרים מצאו קשר בין צריכת בשר בקר ועלייה בשכיחות של סרטן. הסיבות לכך הן, ככל הנראה, החומרים המוספים לבקר והרכיבים הנוצרים בזמן הכנתו. הכנת בשר בטמפ' גבוהה על אש חשופה כמו ברביקיו יוצרת חומרים העלולים לפגוע בדנ"א, מה שחושף אותנו לסיכון להיווצרות תאים סרטניים. לכן, צורת הבישול המועדפת הינה בישול או אידוי. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי