עדי שלום..
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/10/2008 | 13:43 | מאת: שירה
כתבת לי לפני כמה זמן תגובה להודעות שלי שכבר עברו עמוד ולכן אני שואלת שוב כאן. כתבת לי דבר כזה - _______ משקלך תקין בהחלט. חשוב לדעת שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליכי גדילה והתפתחות אינטנסיבים מה שמעלה את הדרישה הקלורית ואת החשיבות למכיבי מזון מגוונים. בכדי לשמור על משקלך אני ממליצה להקפיד על תזונה מאוזנת ומגוונת כל 3-4 שעות בשילוב עם פעילות גופנית. מומלץ להקפיד על לפחות 8 כוסות מים ביום ולוותר על השתייה המתוקה, לאכול ירקות מכל סוג (לפחות 5 ביום), לצרוך 2 מנות פרי ביום, חשוב להוסיף מעט שמן זית או קנולה לתיבול ולבישול, מומלץ לאכול ביצה בכל צורת הכנתה כ-5 פעמים בשבוע (מקור מצוין לחלבון ולויטמין B12), רצוי לצרוך לפחות 4 מוצרי חלב ביום שאחוז השומן בהם לא עובר על 5%, להקפיד על אכילת עוף/הודו/בקר רזה פעם ביום לפחות 5 פעמים בשבוע, מומלץ לוותר על שימוש ברטבים על בסיס מיונז ולהעדיף קטשופ חרדל ושמן זית, חשוב ביותר לאכול פחמימות מורכבות (אורז, פסטה, לחם מחיטה מלאה, קטניות וכו') ברוב הארוחות וכמובן להגביל את צריכת הממתקים והחטיפים הרווים בשומן. לגבי פע"ג אני ממליצה לך לבחור בכל פעילות אירובית (שחיה, הליכה, ריקוד, אופניים וכו') שהינך אוהבת בכדי שתוכלי להתמיד לאורך זמן והכי חשוב גם להנות !!! (רצוי לפחות פעמיים בשבוע). _______ עכשיו אני לא מבינה איך אני אצליח לשמור על משקל גוף תקין אם אני אוכל כ"כ הרבה.. אני לא מבינה איך בנאדם יכול להכניס לעצמו כ"כ הרבה אוכל ולהשאר במשקל שלו.?!!? תודה..
לקריאה נוספת והעמקה
21/10/2008 | 19:42 | מאת: עדי מילר
שלום שירה כפי שפתחתי בהודעה הקודמת גיל ההתבגרות דורש צריכה קלורית גדולה יותר עקב תהליכי הגדילה, בנוסף חשוב לי לציין שהכמויות שציינתי בהחלט לא מוגזמות. זה נשמע שקיים בך החשש מפני עליה במשקל ולכן אני מאוד ממליצה לגשת לרופא המשפחה ולקבל הפנייה לדיאטנית קלינית לשם הכוונה וייעוץ כיצד רצוי לאכול בריא ומאוזן בגיל ההתבגרות. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי