מתבגר צמחוני
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/07/2007 | 22:50 | מאת: יעל
שלום, אני מקווה שאני בפורום המתאים.. בני בן 16 ולפניי כחצי שנה החליט להיות צמחוני. מאז עלה כ9 קילו וכרגע שוקל 68 וגובהו 172. משקלו ממשיך לעלות מכיוון שחי על פחמימות. מה כמות הקלוריות המומלצת בגיל זה? על מנת לפקח מעט על מה שאוכל... ואיך ניתן לחלק לו את הארוחות במשך היום? וכל טיפ' נוסף שתוכלו לתת לי לגביו אקבל בברכה. בתודה יעל
לקריאה נוספת והעמקה
09/07/2007 | 10:11 | מאת: מוניקה קרן
שלום יעל, דאגתך נתונה לבנך ובצדק. צמחונות בכלל, ובגיל ההתבגרות בפרט עלולה לגרום למחסורים תזונתיים וחייבים להשלים את החסר. רכיב התזונה העיקרי שמספק הבשר הוא החלבון, המשמש לבניית כל תאי הגוף וחיוני בתקופה של צמיחה מואצת. תחליפים מהצומח הם הביצה, מוצרי חלב (מומלץ עד 5% שומן) ומוצרי סויה. רכיבים נוספים הם ויטמין B12, ברזל, החשובים במניעת אנרמיה (חוסר דם). ויטמין B12 אפשר לקבל גם מביצים ומוצרי חלב (מעט). ברזל ניתן למצוא בקטניות, כמו שעועית לבנה, עדשים, גרגרי חומוס, סויה, דגני בוקר מועשרים בברזל וירקות עליים ירוקים. מבחינת האנרגיה הדרושה בגיל הזה, ההמלצה היא 2100-2500 לשמירת המשקל. כאמור, חשוב לאזן בין רכיבי התזונה השונים. להפחית צריכת מזונות מטוגנים, חטיפים, ממתקים ומשקאות ממותקים. בברכה מוניקה קרן