ארוחה לפני פעילות גופנית
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/09/2008 | 01:03 | מאת: חסויה
שלום לך! רציתי לשאול בקשר לארוחה לפני פעילות גופנית אני אתמקד יותר בעניין אז ככה אני מבצעת פעילות גופנית- הליכה בוקר וערב אני קמה בשעה 6:00 בבוקר אני מעדיפה לצאת להליכה קצת מוקדם 7:30 גג 8:00 הבעייה היא שאני לא יודעת מתי לאכול את ארוחת הבוקר מה את ממליצה לי לאכול ומה מומלץ לעשות/ לשתות אם קיים דבר כזה אחרי הפעילות כנ"ל לגבי ארוחת הערב אני מבצעת הליכה לעיתים פעילות אחרת בשעה 6:00-/7:00 לעיתים אני גם מבצעת מוקדם יותר אשמח לקבל תשובה מפורטת ומדויקת תודה מראש על הזמן שאתם מקדישים פה בשבילנו בהחלט אתר מבורך שנה טובה לכולם להנהלת הפורום לכל הדיאטנים/דיאטניות שעונות על כל השאלות וכן לצופים
לקריאה נוספת והעמקה
01/10/2008 | 18:13 | מאת: עדי מילר
שלום מטרת האכילה לפני פעילות גופנית (כ- 1/2-1 שעה לפני התחלת ההליכה) הינה לספק תמיכה ראשונית של גלוקוז לתחילת הפעילות. ולכן מומלץ שתאכלי לפני ההליכה בבבוקר ובערב פחמימה שנספגת יחסית מהר, ניתן לשלב גם מעט חלבון. לדוגמא: 2-3 פירות יבשיים, פרסת לחם עם גבינה, חטיף אנרגיה, מנת פרי וכו'.. תוך 45 דקות מסיום האימון מוגדר כ"חלון הזדמנויות" מרת האכילה בשלב זה הינה לאפשר בנייה חוזרת של השריר שנהרס בזמן הפעילות בצורה טובה יותר. בנייה מרבית של השריר לאחר האימון תסייע בפיתוח אחוז השריריים בגוף, הורדת אחוז השומן ושיפור הכושר הגופני בהשפעת האימון. מומלץ בשלב זה לאכול ארוחה המשלבת חלבונים ( הדרושים כאבני הבניין לשרירים) ופחמימות (ספקי האנרגיה לתהליכי בניית השריר), ניתן לכלול בארוחה זו גם ירקות ושומנים ממקור בריא. לדוגמא: 2-3 פרוסות לחם מלא + 1/2 חבילה טונה/ ביצה + גבינה + ירקות + כפית שמן זית וכו... שנה טובה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי