השמנה מאסיבית של 16 קילו בחצי שנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
02/07/2007 | 16:05 | מאת: לינור
שלום לכם,עזרה בבקשה אני בת 29 ושוקלת כיום 110 קילו. יש לי עבר של 17 שנה של הפרעות אכילה ובולמיה ,טופלתי לפני שנה וחצי באשפוז ומאז אני יציבה עם ההפרעה (לא מקיאה) . אני לא מתגוררת בארץ ושניגשתי לבקש עזרה במרפאה בעירי (מתגוררת בגרמניה)רופאי המשפחה אמרו לי שהם לא מוכנים לטפל בי מאחר שיש לי עבר בולמי ובעיית ההשמנה שלי קיימת כבר שנים והם לא יודעים מה לעשות איתי.. משקל השיא שלי כל חיי היה 94 קילו לאורך שנתיים ותוך חצי שנה אחרונה עליתי 16 קילו. במהלך אותה תקופה חויתי טראומה ואיבדתי אדם קרוב לליבי. חשוב לי לציין שבמהלך חודשיים מאותהתקופה בקושי אכלתי ובקושי זזתי . אני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס כ6 שנים שכיום מאוזנת (בתקופה שהשמנתי הגבירו לי את המינון של האלטרוקסין) בביקורי האחרון בארץ התחלתי במעקב אצל אנדוקרינולוג ועשיתי מספר בדיקות דם של הורמונים שיצאו תקינות. האנדו אמר לי שבעיית ההשמנה לא נובעת מבעיית בלוטות או הורמונים נכון לבדיקות הדם שלי. אני מיואשת לגמרי,אפילו אם הייתי אוכלת כל כך הרבה לא הגיוני שאני אשמין כל כך הרבה... יש משהו שפיספסתי?מה אני יכולה לעשות?אני על סף ייאוש. אני חייבת לציין שלא חווה התקפי אכילה וכמויות האוכל שאני אוכלת סבירות ואני בספק שאני עוברת 2000 קלוריות ליום... בבקשה עזרה
לקריאה נוספת והעמקה
04/07/2007 | 14:35 | מאת: לינור
:(
04/07/2007 | 15:32 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום לינור: ראשית אני מברכת אותך על הצלחתך בטיפול בהפרעת האכילה! עשית צעד חשוב ומשמעותי ביותר בחייך. אם ביצעת את כל הבדיקות ההורמונליות שאת מתארת והכל תקין, ככל הנראה ההשמנה שלך באמת לא נובעת מהפרעה אנדוקרינית. כך זה נשמע לפחות על פי הנתונים שמסרת. אנחנו נתקלים במצבים דומים לשלך במרפאתינו, בעיקר אצל נשים ששנים רבות קיפחו את גופן מבחינה תזונתית והגיעו למצב שבו הגוף מתגונן מפני הצמצום והסבל ופשוט "מסרב" לשרוף, בנוסף לאחר שנים של צריכת מזון בכמות מופחתת, פתאום לגוף קשה להתמוד עם השפע שהוא מקבל ומעדיף לאגור. הדבר גורם לעליה חדה במשקל אפילו אם לא אוכלים הרבה ובעיקר אם לא עושים פעילות גופנית. הדרך היחידה להתגבר על הדבר הינה לנהל אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות גופנית, לצבור הרבה כח רצון, סבלנות והתמדה עד שבסופו של דבר רואים את הירידה במשקל.את חייבת להבין שזה יכול לקחת הרבה זמן ! להערכתי תוכלי לקבל את המענה המתאים על ידי צוות המרפאה או בית החולים בו אושפזת, אני מניחה שיש להם צוות הדואג למטופלות שמשתחררות מהאשפוז. זהו שלב חשוב ביותר המחייב המשך מעקב ותמיכה הן נפשית והן רפואית ותזונתית. אני מאחלת לך הצלחה רבה. אשמח לעזור בכל שאלה. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי