שומנים בדם
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בעלי בן 36 גבר בריא בד"כ וצמחוני הוא עובד עבודה פיזית מאוד קשה לאחרונה לא הרגיש טוב ונשלח לעשות בדיקות דם תוצאות הבדיקה הדאיגו אותי מאוד כולסטרול 230 טריגליציטים 500 תפקודי כבד 45 איזו דיאטה עליו לעשות יש לציין שאין הוא עובד במקום סגור שבו יש מיקרוגל או מקרר ולכן אני מכינה לו אוכל מהבית בעיקר סנוויצים כיוון שהוא צימחוני וגם לא אוהב גבינות יש לי בעיה עם דיאטה אנא יעצו לי איזו דיאטה עליו לעשות בתודה מראש
שלום להורדת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם רצוי לאכול שמן זית, קנולה, אבוקדו, אגוזים או טחינה אלה עוזרים להורדת רמות הכולסטרול הרע (LDL) מבלי לפגוע בכולסטרול הטוב (HDL). הסיביים התזונתיים המסיסיים הנמצאים בשבעולת שועל, קליפות ירקות, קטניות וכו' מסייעים גם הם להורדת רמות הכולסטרול. רצוי להימנע מ- מרגרינה, שמנת, עוגות, בורקסים וגם ממזון המכיל שומנים מוקשים. בנוסף רצוי להקפיד לא לאכול פירות מיד בסיום הארוחה. וכמובן חשוב לעסוק בפעילות גופנית אירובית סדירה. ממליצה להתייעץ עם רופא משפחה בנוגע לטיפול תרופתי בשילוב עם תזונה מאוזנת ופע"ג. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי