שלשולים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/08/2008 | 03:13 | מאת: אמיר
הי, בזמן האחרון אני אוכל הרבה מוצרי חלב 0% וכמעט כל יום אני משלשל. האם יש קשר בין השניים?מאילו מאכלים זה יכול לנבוע? והשאלה הכי חשובה- האם שלשול משמעו שהאוכל שנכנס לגוף לא נספג (מבחינת קלוריות ומבחינת ויטמנים וכו') ז"א, האם לאחר יציאה כזו כדאי לאכול כמה דברים מזינים כדי לאזן את הגוף שוב? אושה מאוד לקבלת תשובה מה ההשלכות של השלשולים במיוחד בהקשרי דיאטה (והפעם מדובר בדאגה ההפוכה מהאנורקטיות שלוקחות משלשלים כדי להוציא את האוכל שנכנס). תודה!!!
לקריאה נוספת והעמקה
16/08/2008 | 20:13 | מאת: נעמה רון
היי אמיר שלשול הוא בעצם מצב בו הגוף מפריש כמות יתרה של נוזלים בצואה ומכאן שהסכנה היא באיבוד נוזלים, מינרלים ויונים חשובים לגוף. לכן, חשוב לשתות כמות יתרה של נוזלים במטרה למנוע התייבשות. הסיבות לשלשול הן רבות ומגוונות החל מסוגים מסוימים של אנמיה, תסמונת מעי רגיז,אלרגיה ללקטוז ועד לדלקות במעי וגורמים זיהומים כגון וירוסים חיידקים. מאוד יכול להיות שאתה סובל מרגישות ללקטוז אך יש לגשת לרופא משפחה ולהתייעץ עמו (ישנה בדיקת פשוטה הבודקת האם קיימת רגישות ללקטוז). בברכה נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי