עלייה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 26, 1.52 מ' ושוקלת 56 ק"ג. אני עסוקה כל הזמן כל הזמן כל הזמן בנסיון לרדת במשקל. אני משתדלת לשמור על תזונה מאוזנת מבחינת פחממות וחלבונים ומבחינת חלקת המזון לאורך היום ולפני/אחרי ספורט, מגבילה את עצמי לדיאטה של כ1300 קל' ליום, רצה 4-5 פעמים בשבוע כ-12 ק"מ (לפי המכשיר בחדר הכושר מדובר בשריפה של כ600 קל' לאימון) ומבצעת אימוני משקולות. עם כל זאת אני לא מצליחה לרדת במשקל ואפילו נמצאת בעלייה איטית וקבועה. בבדיקות דם הכל יצא תקין. אין שום סיכוי שאוכל לאכול פחות משאני אוכלת עכשיו וכמות הספורט השבועית שלי מתחילה לגרום לי לנזקים פיזיים, שחיקת מפרקים ודלקות בגידים (אך כמובן שאני ממשיכה כדי למתן את ההשמנה). מה אני יכולה לעשות כדי לרדת? האם יכול להיות שעם כל הספורט אני צורכת פחות מ1300 קלוריות ליום?
היי מעין רשמת שאין שום סיכוי שתאכלי פחות ובאמת אין גם כל צורך לאכול פחות מ- 1300 קק"ל במצב בו מבצעים פע"ג בתדירות כמו שלך. יכולות להיות מספר סיבות לחוסר ירידה במשקל במצב אותו את מתארת החל מהתיעלות הגוף עקב דיאטות דלות קלוריות בעבר ועד בניית שרירי... הכי חשוב לא להתייאש!!! אני ממליצה לבדוק את בלוטת התריס (במידה ועוד לא בדקת) ולהתחיל למדוד היקפים במקום משקל (אפשר לקחת ג'ינס לא מתרחב ולראות האם יש בו שינוי). תמיד מומלץ לבצע פע"ג אבל לא בכל מחיר ובטח לא כאשר יש נזקים פיזיים... במקרה כזה אני ממליצה לעבור לספורט יותר מתון כמו שחיה. בהצלחה ואל ייאוש!!! נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי
בלוטת התריס תקינה (בדקתי) ואת ההיקפים העולים אני רואה גם בראי וגם במידת המכנסיים הגדלה... אני לא יכולה להוריד בכמות הספורט או להפכו למתון יותר כי אז אני מייד רואה השמנה. אם לא כדאי להוריד את צריכת הקלוריות, מה אפשר לעשות?