כדורי הרזיה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 32.5 לוקחת רדוקטיל מזה חודש וחצי. עפ"י טבלת BMI אני בדירוג "חמור מאוד" - והכדורים עוזרים לי מאוד. הבעיה היא תופעות הלוואי: אני נאלצת לסבול יובש בפה קבוע, לעיתים עצירות (אשר לא היו העבר) סחרחורות, כאבי ראש, הפרעות בטעם..אך דבר אחד בלתי נסבל: טחורים. האם ידוע לך על כדורים אחרים העושים פעולה דומה (כמו "וזין" אשר הוצא מסל הבריאות) ? בעבר לא סבלתי מטחורים, אך אם לא תהיה ברירה אמשיך לסבול ולקחת כדורים להקלה. תודה.
שלום רוני: ראשית כל הכבוד שלקחת את עצמך בידיים והחלטת לעבור תהליך הרזייה. חשוב שיהיה מבוקר והדרגתי ועל ידי תזונה מאוזנת ופעילות גופנית כך תהני גם יותר מהפעולה של הרדוקטיל. לגבי תופעות הלואי:מה המינון של הרדוקטיל ? אענה לך באופן כללי. יובש בפה גם מעודד שתייה מרובה במשך היום , הקפידי על שתיית מים ולא משקאות ממותקים או דיאט. השתייה עוזרת גם לירידה במשקל וגם להקלה על העצירות. באשר לעצירות,מומלץ שתתיעצי עם דיאטנית מוסמכת- מוניקה תשמח לעזור- ולנסות לשפר את התפריט שלך מבחינת תוספת סיבים תזונתיים ומזונות היכולים לעזור למניעה וטיפול בעצירות. לעיתים ניתן לשלב טיפול תרופתי לעצירות לתקופה קצרה עד להתגלות לתרופה. חשוב מאוד כעת לטפל בטחורים, נסי לקחת 2 כפות שמן פרפין בבוקר ותתיעצי עם הרופא משפחה שלך לגבי הטיפול התרופתי בנרות או משחה מקומית. בהצלחה ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום רוני, ההנחיות התזוניתיות המקלות על עצירות הן: שתייה של לפחות 10- 12 כוסות מים. שילוב של סיבים תזונתיים בתפריט היומי, כמו: דגנים בקליפתם - לחם מחיטה מלאה, בורגול, קוואקר, אורז מלא, כוסמת, קרקרים מחיטה מלאה,דגני בוקר עשירים בסיבים, גרנולה. קטניות סויה, אפונה, עדשים, שעועית יבשה, גרגירי חומוס, פול (במידה ואינם גורמים לגזים). פירות יבשים שזיפים, תמרים, תאנים, חבושים, משמשים. פירות וירקות בקליפתם. זרעים וגרעינים גרעיני חמניות, גרעיני דלעת, שקדים, אגוזים, בוטנים וכד'. אכילת יוגורט פרה ביוטי כל יום יכול לתת תוצאות טובות גם כן. חשוב לציין שכל אלה תורמים קלוריות לא מעטות, ויש לקחת זאת בחשבון תוך שילובם בתפריט היומי. פעילות גופנית כמו הליכה מגבירה את זרימת הדם בגוף ויכולה לסייע רבות ליציאות. היא תיטיב עם תכנית הירידה במשקל. בהצלחה מוניקה קרן
ד"ר סילבינה מצקין לוי וד"ר מוניקה קרן, תודה רבה על התשובות, אני בהחלט איישם אותן. בנוסף לכך אגש לרופא המשפחתי לבדיקות דם, לחץ דם, כדי לוודא שהכל תקין. אני מאוד מצליחה בדיאטה, וכולם שמים לב לכך. לגבי ספורט, בעוד כחודש אני אתחיל.. כשאהיה קצת יותר "קלילה". אני ממש מרגישה יותר טוב ויש לי המון כח רצון. שוב תודה, רוני