בעיות הרזייה אצל ילדים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום. יש לי ילדה שסובלת ממשקל עודף רב. היא בת 11 וחצי 1.50 ושוקלת 64. לקחנו אותה לדיאטנית והיא בנתה לה תפריט מאוזן בשילוב של דיקור סיני המדכא תאבון..עשינו את הדיקור במהלך כמה חודשים, אך ללא הצלחה ולכן הפסקנו אותו, והמשכנו רק בפגישות עם דיאטנית. היא נמצאת במעקב כזה כבר כמעט שנה. הילדה רזתה בקצב נורא נורא איטי של בערך 5 קילו,לפעמים גם עלתה במשקל...למרות שהיא שמרה מאוד והייתה בעלת מוטיבציה גדולה. במהלך הדיאטה הילדה שילבה גם הליכות של 3 או 4 פעמים בשבוע של 45 דק', וכיום היא עדין שומרת על תזונה נכונה בשילוב ספורט. עקב אי ירידה במשקל ולעיתים גם עלייה עשינו לה את כל הבדיקות האפשריות, גם בפערי זמן שונים, ביקרתי איתה אצל כמה רופאים מומחים בנושא, רופאים פרטיים, ולאף אחד אין תשובה בעניין. אומרים לי שאין לילדה כלום,ושכרגע אין מה לעשות..אלא רק לחכות. הילדה נורא מתוסכלת ממשקלה...כי היא מתמאצת המון בשביל זה והיא לא רואה תוצאות..היא נורא מתביישת בעצמה, ובגלל זה גם לא רוצה ללכת לחוגים..היא סובלת מנדנודי שינה בלילות..ולעיתים גם מפחדת מכל דבר שהיא אוכלת. אני יודעת שהילדה בוודאות לא אוכלת שטויות מהצד, בבית ספר, אצל חברות וכו'..היא נורא שומרת על התזונה, אך בזמן האחרון המוטיבציה פוחתת אט אט. אבקש את עזרתך בעניין... אני כבר לא יודעת מה לעשות..ואיך לטפל ולעזור לה. בתודה. נורית.
שלום נורית, נראה לי שעליכם לחבק ולעודד אותה כלומר להמשיך לעשות זאת. היא בתחילת גיל ההתבגרות ויכול להיות שהיא תגבה על אותו משקל, והיא בעצם תרזה. עדי
שלום נורית, אני בהחלט מבינה את התסכול והכאב שלך ושל ילדתך. עודף משקל בגיל הילדות פוגע בביטחון העצמי, מה שגורם לילד להסתגר יותר ויותר בעולמו, במקום לבלות בחוץ עם חברים, בחוגים וכו'. במצב זה באמת חברו הטוב ביותר הוא האוכל. נראה לי כי במהלך שנת טיפול, ביתך כן עברה שינוי ואף ירדה 5 ק"ג שזה מכובד מאוד לילדה בגילה. ילדים לא אמורים לרדת מהר. פיתרון נוסף שאני יכולה להציע לך, שאני מבינה שטרם ניסיתם הוא טיפול קבוצתי. במרפאתנו אנו עורכים סדנאות לירידה במשקל לילדים בהנחיית דיאטנית ובשילוב מפגשי פסיכודרמה, אשר מאפשרים לילדים לפגוש ילדים נוספים במצבם, ללמוד להתמודד עם המצבים הקשים ומחזקים את ביטחונם העצמי. את מוזמנת להכנס לאתר ולהתרשם בעצמך: www.drlevy.co.il בהצלחה מוניקה קרן
תודה על ההבנה והעזרה. הירידה הקטנה הזאת גם היא אכן משהו קטן וטוב וגם התחלה לאט לאט. אבל, אני מפחדת שהיא מתחילה להישבר ולאבד מוטביציה כי היא כבר כמעט שנה ככה ולא רואה כל כך תוצאות. במיוחד כשלפעמים היא גם עולה במשקל. ולא ידוע לי בכלל מה הסיבה לכך. הצענו לה גם ללכת לטיפול קבוצתי. אכן היא לא מוכנה בשום אופן. ניסינו לשכנע אותה כמה שאפשר. אך ללא הצלחה. אחד הרופאים המתמחים שהיינו אצלו הציע לקחת כדור בגיל 12[אני חושבת שקראו לו רדיוקטל] ,שעוזר בהפחתת התאבון. מה את אומרת על הכדור? זה מומלץ כשהיא תגיע לגיל 12? תודה רבה על העזרה. נורית.