שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
26/01/2008 | 03:22 | מאת: מאיה
שלום רב, לפני כמה חודשים עשיתי דיאטת כסאח די רצינית שבמהלכה ירדתי 8 קילו, מ 56 ל48, הדיאטה קצת יצאה מכלל שליטה מכיוון שבסה"כ רציתי להוריד 2 קילו ממשקלי, גובהי הוא 1.62, בכל אופן בהתחלה אכלתי פחות, ובסופו של דבר הפסקתי כמעט לאכול בכלל מפחד שכל מה שאני אוכלת יגרום לי להשמין בחזרה, עכשיו אחרי שסוף סוף הבנתי מה לעזאזל אני עושה התחלתי לאכול שוב, אבל אני ממש לא רוצה להשמין שוב אבל גם לא רוצה יותר לחשוב כל היום על מה שאני אוכלת, בקיצור איך אני יכולה לחזור לאיזון שוב, אני מרגישה שעכשיו ניצבות בפניי שתי דרכים, או להשמין בטירוף, או להמשיך לרדת במשקל ולא לאכול, קצת איבדתי את האמצע, אני אשמח לעצה מעשית תודה רבה מאיה
לקריאה נוספת והעמקה
28/01/2008 | 10:25 | מאת: מוניקה קרן
שלום מאיה, מעצם שאלתך את מבינה שברור שיש דרך ביניים. נתחיל מזה, שעוד לפני הירידה שלך במשקל, היית רזה. החלטת שאת רוצה להשיל 2 ק"ג, וזה בסדר, אך זה מסוכן מאוד אם זה יצא מכלל שליטה. דיאטת הרזיה אינה הרעבה! לדעתי את צריכה לקבל הדרכה מקצועית, הן תזונתית, ע"י דיאטנית, שתלמד אותך לאכול נכון, בצורה סבירה כדי לשמור על משקלך ובריאותך. תעזור לך לאזן את האכילה שלך מבלי לנקוט בצעדים קיצוניים של הרעבה, או אכילה ללא שליטה מצד נשי. ובמקביל טיפול פסיכולוגי או בפסיכודרמה שיעזרו לך לשפר את דימוי הגוף שלך ולקבל את עצמך. בברכה מוניקה קרן