השמנה לאחר לידה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני נמצאת כ- שלושה חודשים לאחר הלידה. מהלך ההריון עליתי 14 ק"ג, ושמרתי על תזונה מאוזנת. כעת אני מניקה, מאז שחרורי מבי"ח עליתי כבר 4 ק"ג אני כל הזמן רעבה. מה עושים?
שלום רינה, 1. תרשמי כל מה שאת אוכלת. 2. ספורט! 3. תוסיפי המון ירקות ותאכלי מסודר. 4. תשתי מים. 5. זה תהליך! יופי שאת מניקה!
שלום רינה, מזל טוב לרגל הלידה! בזמן חופשת הלידה, בגלל חוסר שינה, עייפות, הבלאגן הכללי שנוצר לעיתים בסדר היום (אין סדר כזה, לפחות לא מבחינתך), יחד עם דרישות הגוף לאחר כל הנקה, את מוצאת את עצמך מטיילת הלוך ושוב למקרר, ובמקום לרזות, מעלה עוד במשקל. אלה בדיוק הנקודות שצריך לתקן. להשליט סדר! לקבוע זמן סביר לארוחות עבורך, זמן פחות או יותר קבוע ל-5 ארוחות לפחות. אחרי 3 חודשים התינוק שלך כבר בוודאי סיגל לעצמו הרגלים מסוימים, ואת כבר יכולה לצפות מתי הוא אוכל, מתי הוא ישן, מתי הוא יותר נינוח ואפשר להניח לו לכמה דקות. בזמן הנוח לך קבעי לך את הארוחות שלך. 3 ארוחות עיקריות ועוד 3 ארוחות ביניים. המרווח בין הארוחות צריך להיות כשלוש שעות. כך תבטיחי לעצמך תדלוק קבוע של אנרגיה, שיקטין את הרעב המוגבר. דאגי לתפריט מגוון הכולל שפע ירקות, פירות, דגנים (רצוי מלאים), מוצרי חלב עד 5%, דגים ובשר. אם את מניקה בלילה ואת חשה רעב תכנני מה את הולכת לאכול עוד בערב הקודם: פרי, מעדן, חטיף דגנים, פרוסת לחם עם ממרח. אל תצאי לחיפושים במקרר. שתי הרבה מים. נשים מניקות זקוקות לכמויות מוגברות של נוזלים, לפחות 15 כוסות מים ליום. נסי לשלב פעילות גופנית. חצי שעה של צעידה ביום יכולה לעזור מאוד. בברכה מוניקה קרן
אני נמצאת כשלושה וחצי חודשים לאחר לידה רבעית אני מרגישה שבתקופה האחרונה אני מתחילה להשמין במיוחד באזור הבטן האגן והשוקיים, יש לציין שאני לא מניקה ואני לא אוכלת מוצרי חלב, ניסיתי לעשות דיאטה ללא פחממות אבל זה היה קשה מידי מה אני יכולה לעשות?