ירקות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/01/2008 | 20:10 | מאת: בת 15
אני רואה שבכל הדיאטות המקצועיות מותר לאכול ירקות ללא הגבלה. רציתי לדעת אם מדובר בירקות ירוקים בלבד (חסה, מלפפונין וכו) או גם בפילפלים, עגבניות וכדומה. האם אכילת יתר של ירקות עלולה לפגוע בירידה במשקל? האם אכילת ירקות מזרזת משמעותית את חילוף החומרים בגוף?
לקריאה נוספת והעמקה
15/01/2008 | 08:42 | מאת: אחת שיודעת
אכן כן מותר לאכול ירקות בלי הגבלה בעת דיאטה. המרכיבים של הירקות תורמים הן לחילוף החומרים בגוף והן לשמירה על איזון הומאוסטטי תקין. בירקות (ירוקים, אדומים, כתומים כאחד) יש מעט קלוריות, ויטמינים רבים והרבה מים. שילוב זה תורם לתחושת שובע לאורך זמן ומונע מאדם לרעןב ולפנות למוצרי חיטה כמו לחם ומוצריו. כמו כן, אסור לאכול רק ירקות וחובה לשמור על ארוחה מאוזנת ומגוונת שכוללת פחמימות (לחם, פסטה...אך במידה מועטה), חלבונים (בשר או גבינות, ביצים-לא יותר מאחת ליום) וירקות כמובן. מקווה שהצלחתי לעזור לך....
15/01/2008 | 19:21 | מאת: מוניקה קרן
שלום, מותר ואף רצוי לאכול ירקות מכל הצבעים. ההגבלה היא שתפוחי אדמה, בטטה, תירס, אפונה, אבוקדו, זיתים וקטניות אינם נחשבים לחלק מקבוצת הירקות. אכילת ירקות עוזרת בירידה במשקל. הם תורמים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. מאריכים את תחושת השובע. ניתן לאכול כמות גדולה, ללא תוספת קלורית משמעותית. מונעים עצירות. בברכה מוניקה קרן