דיאטה לאחר ניתוח גיניקולוגי אונקולוגי.
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/01/2008 | 10:27 | מאת: LOR
שלום, אני בת 36 לפני חצי שנה, עברתי ניתוח גיניקולוגי, כריתת רחם צוואר הרחם ובלוטות, עקב מחלה adenocarcinoma, מעבר לניתוח לא קבלתי שום טיפול אחר, רק מעקב באונקולוגיה אני רוצה לדעת אם מותר לי לעשות דיאטה? ואם כן, איזו דיאטה? אני אציין שבבדיקות דם שלי המוגלובין שלי 11.5 והברזל 26 אני צריכה להוריד במשקל לפחות 20 קילו אני אשמח לכל עזרה... תודה לור.
לקריאה נוספת והעמקה
06/01/2008 | 06:13 | מאת: מוניקה קרן
שלום לור, אין שום מניעה שתעשי דיאטה להורדה במשקל, זה אף מומלץ, שכן השמנה מעלה את הסיכון להשנות סרטן מסוגים שונים. כמובן שעלייך לאכול תפריט מאוזן, המכיל את כל רכיבי התזונה ולבצע פעילות גופנית כחלק משגרת חייך. עלייך לאכול מהכל, דגנים (רצוי מלאים), ירקות, פירות, קטניות, מוצרי חלב רזים, דגים ובשר, במינונים הנכונים. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ תזונתי פרטני, דיאטנית שתרכיב לך תפריט אישי, עם דגש על צריכת מספיק ברזל (האם את נוטלת תוסף ברזל?) ותלוונ אותך לירידה טובה ובריאה במשקל. בברכה מוניקה קרן