המשך למשחות שלא עוזרות

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

24/07/2016 | 00:53 | מאת: דן

בהמשך להודעה על משחות שלא עוזרות ממש למטה... תודה על תשובתך,רשמת לנסות דיטוקרם. שכחתי לציין זאת אבל גם את זה נתנו לי לשים. שמתי זאת על הנגעים הללו ברגלים במשך חודש מס שעות כל יום. לא עזר..... כך שמה שנוסה זה דיטרו קרם דיבובט טופיסלן. לא עזר. האם יש משו אחר שיכול לנקות כבר את הנגעים הללו?

25/07/2016 | 13:38 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

דיטרוקרם מצליחה בד"כ גם במקרים קשים. צריך לעלות במינון עד 2% ולמרוח בהתמדה מספר שבועות. האם עשית זאת?

25/07/2016 | 14:28 | מאת: דן

לעניות דעתי במרשם שקיבלתי היה 0.5%. אכן מרחתי במשך חודש שלם, כאשר הזמן ההשארה על העור עלה בהדרגה מרבע שעה עד 3 שעות.לאחר חודש לא היה שיפור. שם חזרתי לדיבובט שלא עזר וגם אחכ טופיסלן שלא עזר. אני מבין ממך שניתן ואפשר לעלות את החומר הפעיל ל2 אחוז ויתכן וזה כן ישפיע? האם תוכל בבקשה לרשום לי את השם המרשמי המלא / הנוסחא המרשמית של המשחה לפי 2 אחוז כדי שאלך לרופא המשפחה לקבל מרשם מהיר ועם זה לבית המרקחת שיספקו לי זאת. אני ממש רוצה כבר לנקות את הנגעים הללו.

25/07/2016 | 15:02 | מאת: דן

הרגע בדקתי את המרשם שימוש שבזמנו קיבלתי. נרשם לי דיטרוקרם 0.1 % האם זו הסיבה שלא ממש השפיע? האם יש מקום לשים רכוז חזק יותר ואם כן אז שוב כמה לבקש? ודבר אחרון האם גם פה לעלות בהדרגה רבע שעה יותר כל יום עד 3 שעות? ואם לא עוזר הרכוז החדש לעלות שוב? אודה לתדריך קצר תודה תודה

29/07/2016 | 01:18 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

הגישה שלי היא לרכוש את הריכוזים 0.1% או 0.25%, 0.5%, 1% ו- 2%. מתחילים מהאחוז הנמוך לגבוה. מורחים על הנגעים היבשים את התכשיר ומשאירים לחצי שעה - כאשר כל 5 ימים, אם אין הופעה של גירוי עור משמעותי (אודם, רגישות למגע, תחושת צריבה, כאב), עולים בריכוז המשחה הנמרחת. אם מופיע גירוי נשארים בריכוז המגרה ומקצרים את זמן המגע בחצי, מחכים שהעור יתרגל ואז עולים לריכוז הבא. כשמגיעים ל- 2%, אם אין תגובת רגישות אפשר להאריך זמן המגע בהדרגה עד שעתיים. מורחים רצוף עד שבמישוש הנגעים הופכים חלקים ושטוחים למגע כמו העור הסובב. אז פשוט מפסיקים את המריחה. יש לציין כי עור רגיל רגיש בהרבה למגע עם המשחה מאשר נגעי הפסוריאזיס ולכן חשוב למנוע מריחה של המשחה על עור שאינו נגוע בפסוריאזיס מסביב לנגעים. המשחה מכתימה בסגול כל דבר (גם את העור) ולכן ולכן יש להשתמש בבגדים ישנים כאשר משתמשים בה ויש למרוח אותה עם כפפות ניילון כדי לא להכתים את האצבעות המורחות. דרך אגב, זו גם הסיבה העיקרית לכך שהפופלאריות שלה אף פעם לא הייתה מאוד גבוהה למרות שזו המשחה היחידה שמסוגלת לקנות למשתמשים בה הפוגה שלמה ובת קיימא לתקופות משמעותיות. הסרת המשחה בסיום זמן המגע היא ע"י שימוש בצמר גפן ספוג בשמן פרפין ואח"כ מיים וסבון. הכתמים שהמשחה גורמת בעור נעלמים גם ללא טיפול תוך שבועיים שלושה, אך קצרי רוח יכולים לזרז את העלמותם ע"י שימוש במשחה המכילה חומצה סליצילית דוגמת המשחה "סליקרן". מקווה שזה מסכם את הנושא בצורה מספקת.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה