תזונה ופסוריאזיס

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

30/12/2015 | 12:20 | מאת: דרור

לא פעם נתקלים בכל מיני ממליצים (מנסיון אישי) על קיומו של קשר אפשרי בין צורה מסויימת של תזונה שמשפרת את תסמיני המחלה או אף מעלימה אותם (כל עוד מתמידים עם הדיאטה). רק למשל: ירקות ממשפחת הסולניים מוצהרים כגורם שיש לסלק אותו מהמזון או אימוץ של דיאטה טבעונית קפדנית, המנעות מביצים ובשר, חלב, גלוטן ועוד המלצות תזונתיות כגון ויטמינים שונים: B12, ויטמין D3, שמן דגים, ועוד... עד כמה אפשר להתייחס למירשמים הללו ברצינות (או אולי לחלקם)? אודה מאד אם אפשר להכניס לנושא זה מבט יותר מדוייק המבוסס על נסיון כדי לדעת אם זה רציני בכלל... הישנה דיאטה מסויימת אשר כדאי להקפיד עליה?? (אציין שאני מקפיד לאכול ''בריא'' ומאוזן בלי שום הגבלות מיוחדות: כל הירקות, פירות שונים, זרעים, שקדים, חלב ומוצריו, סרדינים, לחמים שונים, חיטה ופסטה, ביצים, אורז, שמן זית, כולל מנת בשר עוף או דגים יומית) לתומי חשבתי שגיוון זה הכי בריא שאפשר...

31/12/2015 | 21:44 | מאת: דן

מצטרף לשאלה של דרור. האם שינוי תזונתי, דיאטות שונות כגון: ניקוי רעלים וטיפולי חוקנים (ניקוי מעי לדוגמא) ידועים, מוכרים ומומלצים לחולי פסוריאזיס? האם הם יכולים לגרום להחלמה עד כדי העלמת המחלה לגמרי? מה לגבי משחות טבעיות מצמחי מרפא? האם ידוע ומומלץ על תרופות מסוימות? ושאלה אחרונה - האם טיפולי אוזון לשטחים הנגועים יכולים לסייע בהחלמה מהמחלה?

04/01/2016 | 17:01 | מאת: טאוב יונה

שאלה שחוזרת על עצמה לא פעם. נעשו מחקרים רבים בנושא ולא נמצא קשר בין פסוריאזיס למזון. יחד עם זאת חולים מדווחים על דיאטות שונות שעזרו להם , העלימו את הנגעים או הקלו על מצבם. הבעיה שאין דפוס אחיד מה עוזר ומה לא. מן המפורסמות במחלה זו שטיפול שעוזר לחולה מסוים כלל אינו מגיב על חולה אחר ורב הנסתר על הגלוי. במשך 50 שנים שאני חי עם פסוריאזיס בדקתי, ניסיתי ושמעתי על מאות דיאטות, קיבלתי אלפי עצות , רובן עצות אחיתופל. אין כמו הניסיון האישי ולכן לא נותר אלה לטפל בצורה של ניסוי ותהיה. יש להימנע מדיאטות דרסטיות שכן הנזק עלול להיות רב מן התועלת. רוב הדיווחים על הקלה הן של שימוש באומגה 3 מצד אחד ולא משנה המקור שלו (מן החי או מן הצומח) הימנעות מגלוטן, יין ומוצריו, תבלינים בעיקר חריפים, שימורים ומזון מעובד. ועוד כיד הדמיון הטובה על ממליץ הדיאטה. אני ממליץ על אורח חיים בריא , דיאטה ים תיכונית, הרבה ירקות טריים, פירות ודגים. ספורט חשוב מאד ולא ללכת שולל אחרי כל מיני קוסמים, יידעונים וממציאי אשליות שעושים קופה יפה על חשבון החולים.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה