פיזור

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

10/05/2007 | 10:17 | מאת: שלומית

בני בן ה-8, סובל מחוסר תשומת לב לפרטים, המערכת שעות שלו אף פעם לא מלאה, תמיד חסר משהו בתיק, למרות שניסיתי ויצרתי לו מערכת הכוללת את כל הפריטים להם הוא זקוק לכל שיעור, אני עדיין נאלצת יום אחרי יום לעבור אחריו ולוודא ששום דבר לא נשכח (ניסיתי גם בשיטה ההפוכה של להשאיר אותו "לסבול" אבל למרות שזה מאוד הפריע לו זה לא הועיל). ברמה הלימודית ומבחינת ריכוז אני מניחה שהוא בסדר - הוא מסוגל לשבת מול משחק או מול מחשב או מול ספר במשך זמן מסויים (קצוב או לא תלוי דווקא בי ולא בו) מבחינת קשב, לפעמים נראה שהוא חי בעולם אחר, אני יכולה לבקש ממנו לעשות משהו והוא ילך ויחזור פעם אחרי פעם בלי לעשות את מה שביקשתי. לעומת זאת אם אבקש משהו ואתנה אותו באחר הוא מסוגל להקשיב ולבצע (על מנת שהמשהו האחר יגיע) האם זוהי התנהגות סבירה לבני גילו? אם לא איך ניתן לאבחן את הנושא באזור הצפון ולא לערב את בית הספר (כרגע הוא תלמיד טוב, בעל הישגים טובים + , בעל יכולות יוצאות דופן בחשיבה מתימטית ועם אח מחונן שמקרין "מההילה" גם עליו... אם תהיה סטיגמה שלילית היא תשפיע עליו לרעה)

לקריאה נוספת והעמקה

שלומית שלום רב, התאור שלך מתאים למה שמקובל לראות בילדים ובני-נוער עם מוסחות וללא תנועתיות-יתר. כרגע ההתנהלות של ילדך איננה פוגעת בהישגים שלו (קרוב לוודאי בגלל התבונה הרבה...), אך - כמובן - בעתיד, כאשר יגדל עומס הלימודים, מצבו בלימודים עלול להשתנות. בלי כל קשר לביה"ס או לכל גורם חיצוני אחר, עם כל הדיסקרטיות הנדרשת, נראה לי נכון לבצע אבחון קשב וריכוז כולל הערכת הפונקציות הניהוליות (התנהלות עצמית), ובהמשך לכך לשפר את המיומנויות של הילד ולהכין אותו לקראת מצויינות במשימות עתידיות. לגבי כתובות רלוונטיות, אנא היי עימי בקשר: [email protected] בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה