הפרעת קשב במבוגרים - רקע נוירולוגי או רגשי?

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

01/03/2007 | 22:32 | מאת: ציפורה

ד"ר למפיט שלום רב, אני סטודנטית ומתקשה מאד מאד לשבת על לימודיי. עיקר הבעיה מתרכזת סביב שימור המוטיבציה וההתמדה (בעיקר במטלות ארוכות שדורשות אינטגרציה בין גורמים רבים שיש להביא בחשבון) וכן בריכוז ובנטייה כללית למוסחות ולמעופפות. כדי לשמור על עצמי 'כבולה' למשימה, אני חשה כי עליי לבטל את כל סוגיות החיים האחרות ולמנוע מעצמי עומס טכני ורגשי. כך הייתי משחר ילדותי... [בתקופות ארוכות לאורך חיי פשוט ויתרתי על הפרוייקט הלימודי, או על הרבה מאד משימות מכוונות מטרה, בשל הסבל והקושי הרב שרצופים לזה] הקדמה ארוכה לשאלה קצרה... ברצוני לדעת, אם ניתן, כיצד ניתן להבחין בין בעיית קשב על רקע נוירולוגי לבין בעיה הנובעת מקשיים רגשיים ומגיבוש דפוסי תפיסת-עצמי מעוותים + מערכי הרגלים לקויים (של המנעות מעשייה). [מה גם שלמיטב הבנתי הפרעת קשב כשלעצמה עשויה לגרור בעיות רגשיות]. אשמח אם תוכל לענות על שאלתי לא רק דרך הפניה לאבחון ולטסטים נוירולוגיים, אלא דרך הרחבת-מה של הידע בנושא. תודה רבה, ציפורה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ככלל - קיימים קשיי קשב וריכוז ראשוניים ( " " נוירולוגיים " " ) וקשיי קשב וריכוז משניים ללקויות (רגשיות, לקויות למידה, ואחרות). כאשר מבצעים אבחון של קשיי קשב וריכוז, מקובל לבחון את כל ההיבטים של התנהלות הסטודנט, בראייה רחבה ובכל ההיבטים . אשמח לשלוח לך חומר מפורט מאוד על הנושא, אם תפני אלי לדוא"ל: [email protected] פורים שמח, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה