אבחון

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

28/02/2007 | 20:15 | מאת: אמא

שלום רב בני בן 7 לומד בכיתה ב מאז גיל הגן היו לו בעיות התנהגות היינו במכון להתפתחות הילד בכבר מגיל 4 בערך במעקב ובטיפול פסיכולוגי לו לנו ההורים הדרכה. הבעיות לא נעלמו אלא התמתנו הוא בתבגר בכיתה (וגם בבית כמובן)הוא זז כל הזמן מפטפט מציקן השנה בכיתה ב' פנינו לנורולוג ובפגישה הראשונה הוא ישר החליט לפי כל התאורים שלילד יש הפרעת קשב ונתן לנו טיפול של רטאלין. יש שיפור גדול עם הרטאלין הילד מספר שהוא יכול להתרכז הרבה יותר טוב שאלתי היא האם יש צורך באיבחון מסודר? כי בעצם אנחנו יודעים שהרטאלין עוזר ובמקום להשקיע את הכסף באיבחון שעולה הרבה מאוד להמשיך בטיפול פסיכולוגי/טרפיה או כל אפשרות אחרת במה חשוב כלכך האיבחון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לאבחון מספר מטרות: א. לוודא כי האבחנה מדוייקת. ב. לוודא באיזה סוג של אבחנת קשב/ריכוז מדובר. ג. לוודא מהו סוג התרופה המתאים ביותר ומה המינון המתאים ביותר. ד. לבצע מעקב לאורך זמן בנושאים: איכות הטיפול, איכות השיפור וכו'. ה. לשמש ככלי לתכנון יעיל של הטיפול הלא-תרופתי, הטיפול הבונה לטווח ארוך. הפורום עומד לרשותכם בכל מקרה של שאלה נוספת, בברכה, ד"ר מ. למפיט

01/03/2007 | 15:34 | מאת: אמא

תודה רבה על תשובתך עזרת לי מאוד

09/05/2007 | 08:51 | מאת: גלית

שלום רב, בני כיום בן 11 בגיל 8 ילדי טופל באירגון על"ה בבעית מוטוריקה והיתארגנות, לאחר שנה פנינו לבדיקת TOVA והילד לא אובחן בבעיה של קשב וריכוז אך עם זאת יש לי תחושה שלילד יש בעיה הוא לא גומר מה שהוא מתחיל הוא עוזב דברים באמצע ושוכח שהוא התחיל איתם, הוא שוכח לבצע הוראות פשוטות האם זאת בעיה?

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה