בעיה קיימת, מאיפה מתחילים באבחון?

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

12/11/2010 | 23:12 | מאת: libi

בני בן 9. ילד מאד חכם, יכולות מאד גבוהות בתחום המתמתיקה. משתתף בתוכנית למצטיינים. מאז היותו קטן, הוא ילד קופצני, תמיד הולכים לידו על בהונות, בלחץ מתי יתפרץ או יעלב ממה שנאמר לו. סף התסכול שלו נמוך, כנראה פער מאד גדול בין השכל לרגש, הוא הסנדביץ בבית. בבית הספר לא מפסיק לזוז ולפטפט. תמיד היה חברותי ואהוד לאחרונה חלה נסיגה גדולה. גם מבחינה רגשית אנחנו מזהים אצלו בעיית דימוי עצמי נמוך. נעלב מהערות המורים בביה"ס בשל הפרעותיו. מצד אחד הוא מאד חכם, מצד שני יש לו 'קוצים בטוסיק'. אולי אפילו קיים קושי במוטוריקה, תמיד מקבל מכה ממשהו, תמיד נשפך לו משהו, נופל לו משהו. הוא מפוזר מאד למרות שעל מה שחשוב לו ומעניין אותו הוא יודע לשמור. כותב עם המון שגיאות כתיב, למרות שהוא קורא ספרים. מדלג על שאלות במבחנים. איך מתחילים? לאן פונים? למי מומלץ לפנות? אנחנו יודעים שהוא צריך אבחון או טיפול אבל פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל. הילד בעל יכולות מדהימות והוא לא מצליח להביא אותן לידי ביטוי בצורה חיובית. אם תוכל להמליץ לנו לאן ללכת ולאיזה אבחון באזור בקעת אונו נודה לך מאד.

לקריאה נוספת והעמקה

[email protected]

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה