פציעת מלחמה
דיון מתוך פורום כירורגיה אורתופדית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
השבוע התייעצתי עם 3 רופאים....2 רופאים מתל השומר (ד"ר בתיה יפה ופרופ' יואל אנגל - מנהלי מחלקת כף יד בתה"ש) ועם ד"ר רוחקינד מאיכילוב מהיחידה לשחזור עצבים פריפריים (שעליו קראתי גם דעות טובות וגם רעות - ושלא תבין לא נכון - אין זה רצוני שתביע דעה על אף אחד מהרופאים הנ"ל)... שלושתם אמרו פה אחד - שאין מנוס מניתוח וכמה שיותר מהר במיוחד בגלל שכבר עברו 5 חודשים מהפציעה ולא חל שום שיפור אפילו פעוט....שלושתם אמרו שבמקרה שיהיה צריך השתלת עצב - לוקחים מעצב תחושתי ברגל שחשיבותו לא גדולה... מבדיקה גופנית שהם עשו - "קיים שיתוק אולנרי ומדיאני. קיים סימן טונל אולנרי 5 ס"מ מעל המרפק. לא ניתן להפיק סימן טונל מדיאני. מוסקולוקוטנוס פעיל. פרונציה טובה. סופינציה טובה. אנסטטי בפיזור מדיאני ואולנרי. יוזמן לניתוח." כמה שאלות: 1. מהי דעתך על השתלות עצב בגפה העליונה ? ומהם אחוזי ההצלחה בממוצע ? 2. האם עליי לקחת עוד חוות דעת או שזה כבר יתחיל לבלבל אותי יותר מדי ? תודה.
שלום התייעצת עם הטובים לנושא ( לא כולל אותי) 1. במידה ולא ניתן לקרב את העצבים קצה לקצה ולתפור, יש צורך לקחת שתל מהרגל- עצב סורלי לרוב. מגשרים איתו על הפער. אתה צריך ניתוח היד לא תחזור להיות מה שהייתה. המטרה היא לנסות ולשפר תפקוד, בעיקר תחושה ביד, למעשה לתת תחושה "מגינה"- קור חום וכו ההצלחה... תלויה באיך העצב התחבר, סביב 50-60% 2. אין צורך בחוות דעת נוספת בהצלחה