נשירת שיער במשך שנים

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

01/02/2009 | 05:36 | מאת: מורן

אני סובלת מנשירת שיער מאסיבית כבר שנים. במיוחד החמירה עוד יותר בשנתיים האחרונות או קודם. נטלתי כל השנים עד לפני כחצי שנה נוגדי דיכאון וכן טגרטול וכד במינונים גבוהים וחשבתי שזה קשור לכ. ההפסקה בנטילת הכדורים לחלוטין לא הביאה לכל שיפור, נהפוך הוא, נראה שהוחמר. נטלתי גלולות כ 20 שנה והפסקתי לפני כשנתיים. בבדיקות דם שעשיתי היה חסר מעט ברזל וכן נמצאו שחלות פוליציסטיות. התחלתי לפני יותר מחצי שנה ליטול ברזל שהרופא רשם ורמת הברזל בסדר כיום וכן מקפידה על תזונה עשירה בברזל אם כי לא אוכלת כמעט בשר פשט לעוךף מדי פעם ולא ביצים. במקביל נטלתי ונוטלת מולטיויטמינים פרנטל וכן רוטס הייר. למרות כל הנ"ל הנשירה ממשיכה וממש השיער מתפורר בידיים ובמקלחת יש גושי שיער שנושרים. רופאת עור בכירה אמרה לא לקחת הרוטס כי גורם לנשירה בשימוש בטווח ארוך. אכן? כיום לוקחת כ 3 פעמים בשבוע בממוצע. אמרה משהו דומה על המולטיויטמינים כביכול שהאבץ גורם לנשירה אם הבנתי נכון. רופא אחר נתן לי מינוקסי בתרסיס של הגברים. אך הרופאה הבכירה ועוד רוםא בכיר אמרו לי לא להשתמש בו. גם כתוב על זה שאם מפסיקים השימוש הנשירה חוזרת ולא השתמשתי בו. רופאת נשים אמרה שזה בגלל שהפסקתי הגלולות לפני כשנתיים. היתה נשירה חזקה גם קודם אך אולי אכן החמירה. המליצה לחזור לגלולות אחרי שנטלתי 20 שנה. רופאי העור לא חשבו שיש לכל השפעה על השער ושאין בהכרח צורך לחזור לגלולות. מה עושים??. מדוע הנשירה החזקה הזאת לא נפסקת? להשתמש במינוקסי של הגברים שקיבלתי? רוטס?לחזור לגלולות? מה שכן נאמר לי לחפוף השיער כל יום ולא מצליחה וחופפת פעם בשבוע ואולי זה מה שיצילני. האומנם? סליחה על האורך אבל אני כבר ממש מיואשת ומדוכאת מזה מאד וממש מתביישת לצאת מהבית למרות שאיכשהו עדיין יש שיער ומצליחה ליצור אשליית נפח מסויימת. המון תודות לך מראש ד"ר גינזבורג!!

לקריאה נוספת והעמקה
01/02/2009 | 11:45 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

מורן שלום, ציינת מספר סיבות שאכן משפיעות מאד על נשירת שיער: נטילת כדורים נוגדי דכאון, הפסקת גלולות, חוסר בברזל, תזונה לא מאוזנת מספיק וכן שחלות פוליציסטיות. למרות שכבר עברו שנתיים יכול להיות שהפסקת הכדורים היתה רק טריגר לנשירת שיער גנטית הורמונלית. המולטיויטמינים והרוטס הייר באמת לא יעילים במצב זה ואין טעם שתקחי אותם. אני מציע שתקחי גלולות מסוימות שגם עוזרות לשחלות הפוליציסטיות וכן עדיף לחפוף כל יום. אני מציע לך לקנות את הספר שכתבתי בנושא השיער - הוא נמצא למכירה ברשתות הספרים ויכול לתת לך מידע מקיף מאד על כל הקשור בשיער.

02/02/2009 | 11:56 | מאת: מיכל

שלום רב, אני בת 40. האם שחלות פוליציסטיות הן שחלות שיש בהן ציסטה? אם כך, אלו גלולות עוזרות לשחלות הפוליציסטיות? האם גלולות מעין אלו יכולות לסייע בעצירת נשירת השיער?

03/02/2009 | 12:30 | מאת: מורן 3

תודה מקרב לב ד"ר גינזבורג!! יש טעם להשתמש במינוקסידי של הגברים שיש לי או בתכשיר דומה. אני בת 42. לאימי לא היתה נשירה בגילי אולם כיום בגיל 64 יש לא ממש התקרחות וכן אבי מקריח. כך שנשאלת השאלה אם בגילי כבר אמור להיות ביטוי לרקע הגנטי. אילו גלולות מומלצות? הבעיה שהן עשויות לגרום לדכאון וגם נטלתי המון שנים. הרופאהת נשים רשמה מינס . האם הן מתאימות לבעיה? המון תודות לך!

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות