אוכל רפואי לחתול אחרי חסימה

דיון מתוך פורום  וטרינריה

07/09/2017 | 19:15 | מאת: רוני

החתול שלנו שוחרר בשבוע שעבר מאשפוז בגלל חסימה בדרכי השתן. הוא בן 3 בערך ושוקל 8 קג (משקל שנאמר לנו שתקין היות והוא חתול גדול), ומרגיש טוב עכשיו. בהוראת הוטרינר החתול אוכל מעתה אוכל רפואי c/d של hills, רטוב, פחית ביום. מספר דברים ששמנו לב להם: 1.היציאות שלו דחופות הרבה יותר ורכות 2. הוא רעב כל הזמן. אנחנו תוהים האם כדאי גם לתת לו מעט אוכל יבש מסחרי כדי שגם יהיה יותר שבע וגם היציאות יהיו יותר נורמליות. הוא חתול גדול ונראה שהפחית שמכילה 150 גר לא מספיקה לו. אין לנו האפשרות לתת לו יותר מפחית אחת ביום (זה אוכל יקר) וגם לא נאמר לנו לתת לו יותר, גם אין לנו האפשרות לקנות בנוסף לרטוב את האוכל C/D ביבש (שוב, יקר) נשמח למענה שכן כל וטרינר עד כה נתן לנו תשובה שונה.

לקריאה נוספת והעמקה

ניתן לתת C/D יבש גם כן או לערבב. עם רטוב....בשום פנים לא לתת מזון מסחרי רגיל או ביתי כיוון שהיכולת לשלוט על מרכיבי השתן ולמנוע חסימה מחודשת אובדת גם עם מעורבב ברפואי. לא חייבים לתת רק רטוב אפשרי בהחלט לתת רק יבש בהנחה שהחתו שותה בצורה מספקת...יש גם חברות רפואיות אחרות שאולי מחיר המזון מושך יותר אם כי חברת הילס חברה מוכרת וגדולה עם ליין מזונות רפואיים טובה ומצויינת. להתיעיץ עם הוטרינר המטפל לגבי מזונות אחרים לאותו עניין

10/09/2017 | 02:00 | מאת: רוני

תודה על התשובה. תראה, אני סטודנטית. ההוצאה הלא צפוייה הזאת של אשפוז+האוכל היקר כבר שיבשו לנו את החיים, אבל עושים מה שצריך בשבילו. אני לא יכולה בנוסף לאוכל הרטוב הרפואי גם לקנות את היבש, אין לי דרך פשוטה יותר לנסח את זה. נאמר לנו עי הוטרינר שעדיף לתת לו רטוב כי אין לי דרך ממש לדאוג לזה שישתה (מזרקה לא עובדת עליו), חוץ מלשים לו כלי עם מים ולפתוח לו ברז כשאני בבית אין לי מה לעשות. מבחינת תזונה, 156 גר של האוכל הזה מספיקים לחתול במשקל 8 קג? כי הוא חתול גרגרן, השאלה אם מבחינה רפואית זה עונה על הצרכים שלו.

10/09/2017 | 07:41 | מאת: ד״ר מרטין בלום

מזון זה מורכב כך שבנוסף למרכיבים שלו להפחית יצירת קריסטלים ומניעת דלקות שנובעות מסטרס הוא מעודד שתיה. היתרון היחיד של השימור על פני מזון יבש שמכיל מעט נוזלים.....חתולים בניגוד לכלבים אינם נוהגים לאכול באמצעות ארוחות מסודרות.....הם אוהבים לנשנש חופשי לאורך היממה ואתה אי אפשר להשיג באמצעות פחית שימורים כי המזון מתקלקל לאחר כמה שעות בחוץ. מניסיוני אין סיבה שלא לעבור למזון יבש בלבד, אם זאת אני לא מכירנאת המקרה ואת גורם החסימה וממליץ לשאול את הרופא המטפל לגבי אופציה זו היות וכלכלית קשה לעמוד בהוצאה כלכלית של שימורים.....

10/09/2017 | 18:32 | מאת: רוני

אני אנסה לשאול את זה בדרך אחרת. מבחינה קלורית האם הוא מקבל את כמות המזון שהוא צריך? הוא שוקל 8 ק"ג, קצת שמנמן אבל לא משהו לא בריא, כי הוא בהחלט חתול גדול. אני רוצה לדעת האם הוא נראה רעב כי הוא באמת צריך לאכול יותר או שפשוט הוא מתרגל לאוכל שונה. עד לא מזמן הוא אכל אוכל תעשייתי יבש.

מנהלי פורום וטרינריה