יד ספסטית

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

12/10/2004 | 23:05 | מאת: בן20

שלום רב, יש לי יד עם טונוס גבוה(ספסטית), עקב ניתוח ראש לפני מס' שנים. וברצוני לדעת אם יש התפתחות לגבי טיפול בטונוס גבוה? בעבר קיבלתי כדורים אך הם לא עזרו ממש. ידוע לי על זריקה גם כן, אך היא לזמן מוגבל וגם כואבת מאוד. אנא עזרה, תודה

לקריאה נוספת והעמקה
15/10/2004 | 08:45 | מאת: דר' דניאל גוטליב

זריקות בוטוקס ליד ספסטית הם התקדמות משמעותית בטיפול בבעיה קשה זו אולם הניסיון המעשי בארץ אינו רב. אפשר לנסות אולי בבי"ח לוינשטיין וגם בתה"ש יש אפשרות לזירוקת כאלו אם כי אינני יודע אם יש להם ניסיון בתחום הספציפי של היד הספסטית. מראות עינייים בחו"ל (בבי"ח הנוירלוגי של לונדון) בידיים מנוסות אפשר עם זריקות כאלו להקל באופ משמעותי על עוית של כף היד ובמידה פחות משמעותית של המרפק אבל צריך לזכור שהשפעת הטיפול חולפת אחרי כמה חודשים ואז צריך לחזור על הזריקה וזה לא קל או זול. פעם היה נהוג לבצע זריקות דומות בפנול (אלכוהול חזק) אבל שוב איני מכיר בארץ רופאים העושים זאת באופן רוטיני. טיפולים תרופתיים לספטיות יכולים לעזור אבל הם משפיעים על כל שרירי הגוף ולעיתים "משחררים" מדי שרירים אחרים ולכן צריך להתייעץ עם רופא בעל ניסיון בשיקום. פיזיוטרפיה הייתה ונשארה הטיפול היסודי ביד הספסטית ותרגילים לא מסובכים של תנועות "אנטיספסטיות" יכולים להלמד על ידי כל אחד ולהתבצע אחר כך באופן עצמאי בשעות הפנויות שלך. בהצלחה.

15/10/2004 | 16:59 | מאת: בן20

שלום, קיבלתי בעבר זריקות בוטוקס וגם פנול, זה עזר חלקית אבל לתקופה קצרה מאוד. אינני רוצה לעבור זאת שוב עקב הכאב. לגבי כדורים, קיבלתי dantrium והדבר גרם לי לעייפות וחולשה. האם אין התפתחות בנושא? הרפואה נעצרה בידע שלה בנושא לפני 10 שנים וזהו?

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי