בקשה לעזרה דחוף

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

29/05/2013 | 05:20 | מאת: ידיד

שלום - סליחה על העברית שלי. יש לי ידידה טובה שגרה ישראל (אני בארצות הברית). יש לה בעיה רצינת עם אלקוהול והיא יש לה גם הפרעת אישיות גבולית. המצב מאוד רציתי והיא סומכת רק עלי והיא מדברת על זה רק עתי. אני מפחד בשבילה. היא מדברת על התאבדות ואתמול היא ממש הפחידה אותי. יש מקומות שעוזרים אנשים שיש למם את הבעיות האלה? אני לא חושב שמקום רגיל לרק שיקום מאלקוהול יעזור לה. אהריך כל עצות. אני יודע שהיא פוחדת. עם יש לי מקום צפיפי אני חושב שאני אולי לשכנע אותה לקבל עזרה. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
29/05/2013 | 11:38 | מאת: אובדנית לשעבר

המון אנשים מדברים על התאבדות. אבל אתה צודק, צריך לקחת את זה ברצינות. יש מי שעוזר, ואם יש מישהו בסביבה שלה, מישהו יעזור לה. כמה אתה יכול לעזור? אתה במדינה אחרת. אולי יש לך מלא כוונות טובות, אבל אתה רחוק מאוד. אם היא אובדנית, היא יכולה לאשפז את עצמה בבית חולים פסיכיאטרי ושם יעזרו לה גם להיגמל מאלכוהול. אגב, תזכור שמי שבאמת אובדני פשוט עושה מעשה. אלה שמדברים הם פחות רציניים...היתה לי חברה שדיברה שנים על להתאבד אבל היא לא מתאבדת ואף פעם לא ניסתה. לעומת זאת, חברה אחרת לא דיברה כמעט על אובדנות, אבל היא עשתה המון ניסיונות. אולי פשוט תספר לחברה שלך כמה היא מדהימה ומיוחדת ויפה וחכמה ומוכשרת. זה יעודד אותה. מקווה שעזרתי במשהו.

שלום רב, מתיאורך אני מבינה שמצבה של הידידה אינו טוב כלל , כיום בארץ יש מסגרות שמטפלות במה שנקרא תחלואה כפולה שהינה התמודדות עם מחלת נפש בנוסף לבעיית התמכרות. יש הוסטלים ודירות מוגנות בקהילה, שמתמחות בטיפול בנושאים המיוחדים לאוכלוסייה זו. תהליך הגמילה הראשוני בדרך כלל ייעשה בבית חולים יש מספר מרכזים בארץ במחלקות מיוחדות וכולל אשפוז מלא למשך תקופה מסוימת למשל בי"ח לב השרון מציע אשפוז כזה, בית חולים בבאר שבע מציע טיפול דומה. חשוב לציין כי שיתוף הפעולה של האדם בתהליך הינו חיוני ביותר.ומהלך כזה של גמילה דורש תכנון מראש. להערכתי ניתן לקרוא יותר חומר בנושא בתאר של בית חולים לב השרון ובאתר של ממ"ן. בהצלחה.מיכל יהודה

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה