אני סובלת מ- svt, האם קיים סיכון בלידה?

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

25/02/2002 | 23:38 | מאת: בהריון

שלום רב, אני בת 38, סובלת מ-svt מגיל 26 . עד כה הופיעו כ-4 התקפים שהצריכו התערבות תרופתית במיון. לפני כשבועיים (שבוע 33 להריון) הופיעו שני התקפים "קטנים" שעברו ללא טיפול. בנוסף לאחרונה הדופק שלי בזמן מנוחה גבוה (115 ). האם קיים סיכון ל-svt בלידה? מה ניתן לעשות? ללא קשר להריון, מה קורה אם חל התקף כזה בטיסה? האם יש טיפול תרופתי שלא דרך הווריד? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
26/02/2002 | 06:52 | מאת: ד"ר אילן קיציס

ההתקפים לא קבועים ולא ניתן לצפות אותם. ההריון כמובן מסבך את הבעיה כיוון ש - SVT מהיר עלול להוריד את לחץ הדם יותר בזמן הריון ולגרום לאי נוחות רבה יותר. האם לימדו אותך איך לנסות להפסיק את ההתקפים לבד? על ידי לחיצה באזור הצוואר (אל תנסי לבד ללא הדרכה) ולחיצה כמו ליצאה - אפשר לטפל בתרופות (שלא משפיעות על העובר) אבל בהחלט אי אפשר להבטיח שלא יהיו התקפים נוספים כולל בלידה. לכי למעקב אצל מומחה להפרעות קצב. אם את מהמרכז אני ממליץ לך על מרפאת הפראות קצב באיכילוב. טל' 6974624 תגידי לפקידה איך הגעת אליה תודה

27/02/2002 | 22:14 | מאת: גם אני...

גם אני סובל מ- SVT לפני כשבועיים היה התקף שפסק רק כעבור שעה וזאת לאחר התערבותשל נט"ן שפינה אותי לביה"ח ולאחר אשפוז בן שבוע הוחלט על צריבה באמצעות צינתור. לפני כשבוע בוצע הצנתור שלא צלח משום שלאחר בדיקה של כשלוש שעות הסתבר כי המוקד נמצא בחדר השמאלי ולכן דרוש צנתור נוסף , רק שהפעם הכניסה תעשה מהצוואר. לאחר התייעצות עם מס ' רופאים משלושה בתי חולים עולה כי אין מנוס מלבצע זאת משום שהתקף כזה לאורך זמן עלול לגרום לנזק , ולעיתים גם למוות. לכן לא הייתי מסתפק רק בטיפול תרופתי ומעקב , הייתי בודק אלטרנטיבות נוספות כדוגמת הצריבה. דר' אילן , אשמח לקבל גם התייחסותך. חג פורים שמח. א.א.

מנהל פורום קרדיולוגיה