מבולבלת......אודה למענה

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

23/12/2019 | 02:05 | מאת: אני

שלום אני בת 30. אובחנתי ברקטוצלה בדרגה בינונית והתפשלות אנרקוטלית. אני סובלת מהפועות הנ"ל מאד. סוג של נכות... לא מצליחה להבין למה אני לא מרגישה צורך בכלל להתרוקן..מרגישה צורך רק בגלל שכואבת לי הבטן ..או כי אני נזכרת שלא התרוקנתי הרבה זמן..ואז נעזרת באצבע מהנרתיק . מה זה ההתפשלות הזו? הופנתי לפיזיוטרפיה כקו ראשון...איך...לא מועיל כלל. מה הטיפול ?ולמה אני לא מוצאת חומר בגוגל על התופעה הזאתי? לאיזה תחום זה שייך?גניקולוגיה או גסטרו? אני סובלת מאד.ואני אפילו לא יודעת איזה סוג ניתוח יכול לפתור את התופעה אחת ולתמיד.(מקווה מאד שלא סטאר..נכון?) אודה מאד מאד למענה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אכן זו בעיה מורכבת ומתסכלת כיוון שהפתרונות לא אידיאליים. זה שייך לתחום כירורגיה קולורקטלית - רופאים המתמחים ברצפת אגן. אכן פזיוטרפיה וטיפול לא ניתוחי הינו קו ראשון כיוון שהניתוחים לא תמיד מצליחים ועלולים להיות להם סיבוכים. במידה והטיפול הלא ניתוחי לא עובד, ואת סובלת מאוד אזי ניתן לשקול אופציה ניתוחית בהתאם לממצאים בבדיקה, להערכת הרופ]א המנתח ולנסיונו בניתוחים השונים. ישנם ניתוחים שונים לתיקון שאחד מהם הוא אכן סטאר.

24/12/2019 | 20:53 | מאת: אני

תודה על המענה. ממה שקראתי על הניתוח סטאר. ...אני לא מעוניינת בניתוח הזה בכלל.גם אם זה אומר שאצטרך לעבור שני ניתוחים. יש לי רגישות מאד גבוהה ברקטום . האם יש סיכוי שהמצב יחמיר במידה ולא יטופל? זה תקין להמשיך לחיות ככה ...ולהעזר רק באצבעות? האם מנסיונם...היית ממליץ לתקן קודם את הרקטוצלה מהנרתיק? או בלפרסקופיה? זה כבר לכשעצמו יכול לעזור ?

המצב עלול להחמיר, אך יכול גם להישאר כמו שהוא. לא ניתן לומר על פניו מה השיטה העדיפה לתיקון כעת. כמו שאמרתי זה תלוי בהרבה גורמים.

25/12/2019 | 18:17 | מאת: אני

תודה על המענה . ת'אמת . שאני לא יכולה להמשיך לחכות יותר ... ושאלתי ...האם ניתן לטפל בבעיה ...לא ע"י ניתוח סטאר .יש ניתוח אחר שיכול לעזור. ?? לפי דעתי ההתפשלות קדמה לרקטוצלה...כי תמיד סבלתי מעצירות. מאז שהייתי בת 10 . כיום אני בת 30 ... אודה למענה.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה