גרד וצלקת לאחר ניתוח

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

04/08/2019 | 22:19 | מאת: שלי

שלום, לפני כשנתיים סבלתי מפיסורה ולפני כשלושה חודשים עברתי ניתוח קפל עור מאז יש צלקת בולטת שלא מתרפה אני מורחת דרמוקבין , ניסיתי למרוח שמן אבולפיחה , תרופות סבתא וכלום לא עוזר גם מבחינה אסתטית זה נראה יותר רע וזה יותר מציק. המנתח טוען שהגרד נובע מההחלמה אבל אני לא מצליחה לחזור לשגרה, אשמח להמלצות כיצד ניתן להוריד את נפח הצלקת ולהפחית את תחושת הגרד. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שלי, בהנחה שאין תהליך זיהומי וזו רק צלקת, אצל כל אחד ישנה הצטלקות קצת שונה, ולכן לא ניתןלנבא כיצד בדיוק תיראה צלקת ניתוחית. אין משהו שתעשי שיכול לשנות את המראה הסופי של הצלקת. בוודאי לא בצלקות ניתוחיות בסמוך לפי הטבעת. לכן פעמים רבות אנו ממליצים לא להסיר קפלי עור. לגבי הגרד, אני מציע שתפסיקי להשתמש במשחות ותכשירים שונים כי ייתכן כי הם מחמירים את הגרד. חשוב לשמור את המקום נקי ויבש לחלוטין. לא לח, לא רטוב. להימנע מהגיינה מוגזמת, להימנע מתכשירים ותרופות מיוחדות.

04/08/2019 | 23:00 | מאת: שלי

תודה ד"ר על תשובתך . חשוב לי לציין שהוחלט על ניתוח לאחר תלונות בלתי פוסקות על כאב ודימום האם משחת capsaicin יכולה לעזור לי ?? קראתי על זה בפורום. כמה זמן לוקח להחלים מהניתוח ? נאמר לי שבועיים וכבר עברו שלושה חודשים

אני לא מכיר את המשחה הזו ועצתי היא להפסיק את כל המשחות. 3 חודשים זה בהחלט זמן בו היית אמורה להחלים מניתוח לכריתת קפל עור. במידה ודברים לא הסתדרו עד עכשיו עלייך לפנות לבדיקה אצל הרופא המנתח או כל פרוקטולוג.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה